شناسهٔ خبر: 62185506 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حقدادی: برخی همیشه از ورزش طلبکارند/ اولویتم صلاح ژیمناستیک است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه برخی همیشه از ورزش طلبکار هستند، گفت: صلاح این رشته و ورزش کشور اولویت من است و هر تصمیمی گرفته شود، آن را می‌پذیرم.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر شنبه ایرنا، نشست خبری عابد حقدادی در محل این فدراسیون برگزار و رئیس فدراسیون ژیمناستیک در خصوص اتفاقات این رشته ورزشی توضیحاتی ارائه کرد.

حقدادی در ابتدا گفت: این روزها فدراسیون درگیر مسابقات قهرمانی کشور و المپیاد استعدادیابی است. چند سالی بود مسابقات بانوان برگزار نشده بود که در چند ماه گذشته این رویداد انجام پذیرفت و لیگ هنری و ترامپولین هم بعد از بازی‌های آسیایی برگزار خواهد شد. همچنین ژیمناستیک عمومی و سامانه آموزش فدراسیون تا پایان شهریور یا اواسط مهر راه‌اندازی خواهد شد. کلاس‌های داوری نیز در چند ماه گذشته برگزار شد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک، ادامه داد: باید از وزارت ورزش و کیومرث هاشمی تشکر کنم که برای برگزاری المپیاد استعدادهای برتر مساعدت لازم را انجام دادند. این استعدادها می‌توانند پشتوانه تیم‌های نوجوانان و جوانان در آینده باشند. همچنین در تلاش هستیم برای بانوان یک مسابقه چندجانبه با حضور کشورهای اسلامی برگزار کنیم.

حقدادی در خصوص مسابقات برون‌مرزی، گفت: حضور در جام‌جهانی را داریم و امیدوارم مشکلات حل شود تا ورزشکاران در بهترین حالت اعزام شوند.

وی در خصوص پست امروز خود در فضای مجازی که از تغییرات احتمالی در ژیمناستیک خبر داده بود، توضیح داد: از محمود خسروی‌وفا و دیگر مسئولان ورزش درخواست جلسه کردم تا موضوع مجوز(لایسنس) اعزام‌ها بررسی شود. کسی که استعفا و محل کار را ترک کرده اتست، قطعا دیگر مسئولتی ندارد، اما برخی از طریق ایمیل، چند اعزام را هماهنگ کرده‌اند. ثبت نام این اعزام‌ها را چه کسی انجام داده است؟ آیا آنها مسئولیتی داشته‌اند؟ انتخابات فدراسیون برگزار شده اما اکنون کار به فدراسیون جهانی کشیده شده و هنوز هم پاسخی از ارگان جهانی این رشته نگرفته‌ایم. اگر ایمیل از خارج از فدراسیون بوده که تخلف است. اگر بخواهیم یک موضوع را گروگان بگیریم، استدلال برای توجیه کار زیاد است.

حقدادی گفت: مسئولان کمیته و وزارت ورزش، وقت زیادی را برای ژیمناستیک گذاشته‌اند. در جلسه حضور نداشتم اما در نهایت امر چون رسالتم ورزش است خود را مدیون ورزش می‌دانم و بر نمی‌تابم به تیم ملی ضربه وارد شود. هر تصمیمی در خصوص فدراسیون گرفته شود، پیشقدم خواهم بود. در مسابقات قهرمانی آسیا ضربه زیادی به ژیمناستیک زده شد و به خاطر این ورزش هر تصمیمی گرفته شود، می‌پذیرم. اگر بخواهم حقوقی صحبت کنم، استدلال‌های خوبی دارم و بحث حقوقی را بلدم اما خیر و صلاح ورزش را می‌خواهم.

وی افزود: گمان می‌کنم فدراسیون جهانی به نتایجی رسیده که صدور رای را به تاخیر انداخته است. آنها مسائل را به دقت بررسی خواهند کرد. البته اعضای مجمع در داخل نیز نسبت به برخی سوگیری‌ها انتقاد دارند. اگر قرار باشد کمیسیونی تشکیل شود باید به‌روز باشد و ما باید از قهرمانان استفاده کنیم. تنها راه ما مراجعه به اساسنامه است. کیومرث هاشمی می‌گوید خط قرمز ما تعلیق است و من نیز این اعتقاد را دارم. حرف هاشمی برای ما حجت است و برای عبور از تعلیق باید به اساسنامه مراجعه کنیم. انتخابات طبق اساسنامه مورد تصویب مجمع و فدراسیون جهانی برگزار شد نه اساسنامه داخلی.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک اضافه کرد: طبق این اساسنامه، دوره ریاست چهار ساله است و همه از آن مطلع هستند. نمی‌توانیم اساسنامه فدراسیون را براساس میل خود تفسیر کنیم. به اینچه‌درگاهی نامه زدیم و درخواست معرفی ورزشکار به نهادهای بین‌المللی را داشتیم. من حاضرم برای حفظ منافع کشور با هر کدام از عزیزان صحبت کنم. برخی خیال می‌کنند از ورزش طلبکارند اما من می‌گویم چه هزینه‌ای دادید که اکنون طلبکارید؟ یک روز ما را می‌خواهند و یک روز هم نمی‌خواهند. نباید با افکار عمومی بازی کنیم و چند نفر را دور خود جمع کرده تا برای ما تبلیغ کنند.

همزمانی بازی‌های آسیایی با جهانی بلژیک از دیگر موضوعات مدنظر حقدادی بود. او در این خصوص گفت: یک ناهماهنگی بین فدراسیون جهانی و آسیایی پیش آمده زیرا قرار بود سال گذشته بازی‌های آسیایی برگزار شود. حق حضور در یک تورنمنت داریم و به کمیته اعلام کردیم از شورای المپیک آسیا برای جابه‌جایی مسابقات ژیمناستیک، کمک بخواهد. با این شرایط، اعزامی به بلژیک نداریم.

حقدادی درباره برخی حواشی نیز اضافه کرد: ورزشکاران ما برای بازی‌های آسیایی به همراه مربیان ثبت نام شدند. یک مربی که ۱۷ سال سابقه کار دارد را به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کنم و هیچ رابطه‌ای هم در کار نبوده است. حتی درخواست دادم که نامم خط زده شود و یک ورزشکار اعزام شود تا چهار نفر اصلی و یک نفر ذخیره به هانگژو بروند. ملی‌پوشان ما در این دوره شانس مدال دارند و امیدوارم مشکلات در مسیر اعزام ملی‌پوشان حل شود.

نظر شما