شناسهٔ خبر: 62180506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصفیه خانه تویسرکان تا پایان سال تکمیل می‌شود

همدان-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: عملیات اجرایی خط انتقال و تصفیه خانه شهرستان تویسرکان تا پایان سال به پایان می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان"رضا اخلاص مند" روز شنبه با بیان اینکه سامانه سد سرابی تویسرکان شامل سد سرابی، خط انتقال و تصفیه‌خانه آب شرب است اظهار داشت: ظرفیت سد سرابی بیش از ۹ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب ذخیره آب دارد.

وی با بیان اینکه خط انتقال آب از سد سرابی تا شهر تویسرکان به طول بیش از ۱۵ کیلومتر است گفت: این پروژه شامل چهار کیلومتر خط انتقال آب خام از سد تا تصفیه خانه و بیش از ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب پاک یا تصفیه شده از تصفیه‌خانه به مخازن داخل شهر تویسرکان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان اعتبار هزینه شده برای پروژه خط انتقال آب از سد سرابی تا شهرستان تویسرکان را تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد ریال برشمرد.

اخلاص مند یادآور شد: ۲۴۰ متر از انتهای خط و ۲ حوضچه این پروژه باقیمانده است که بزودی عملیات اجرایی آن به پایان خواهد رسید.

تصفیه خانه تویسرکان تا پایان سال تکمیل می‌شود

وی افزود: نوع لوله های بکار رفته در خط از نوع چدن داکتیل و GRP و قطر لوله های آن ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیمتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: احداث پروژه تصفیه‌خانه سد سرابی به روش BOT (استفاده از بخش خصوصی)تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اخلاص مند افزود: ظرفیت تصفیه خانه شهرستان تویسرکان ۳۳۰ لیتردر ثانیه است.

وی اظهار داشت: مجموع فعالیت عمرانی باقیمانده تصفیه خانه اقدامات پدافندی، محوطه سازی، حفاظت هوشمند و فنس کشی است و عملیات عمرانی این تصفیه خانه در آینده نزدیک به پایان می رسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان افزود: تصفیه خانه به روش BOT (استفاده از بخش خصوصی) ساخته شده است و طبق گفته سرمایه گذار تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این تصفیه خانه هزینه شده است.

اخلاص مند گفت: روند ساخت تصفیه خانه مدرن آب آشامیدنی شهرستان تویسرکان سال ۱۳۹۴ آغاز شده است و دارای سه مُدول با ظرفیت تصفیه هر یک ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است.

سدهای آبشینه، اکباتان، سرابی تویسرکان، شنجور رزن، شیرین سو، نعمت آباد اسدآباد و کلان ملایر از سدهای بزرگ استان همدان به حساب می‌آیند.

شهرستان تویسرکان در غرب استان همدان واقع شده است.

نظر شما