شناسهٔ خبر: 62180327 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

پایداری ارتباطات در مسیرهای منتهی به مرز خسروی در ایام اربعین | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با تشریح اقدامات انجام شده برای ایام اربعین ۱۴۰۲ بیان کرد: خدمت به زوار آقا اباعبدا... الحسین (ع) موجب نزول برکات الهی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به نقل از سید ابوالفضل محمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن تشکر از همکاری تمامی دستگاه ها و شرکت‌های تابعه استانی در خصوص  اقدامات صورت گرفته درایام اربعین 1402 چنین گفت: فرصت خدمت به زوار اربعین که برای مردم کرمانشاه فراهم شده، جز الطاف الهی است که اگر با اخلاص انجام شود موجب نزول برکات مادی و معنوی برای استان می‌شود.

محمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به این موضوع که پایانه مرز خسروی یکی از پایانه های مهم و پرتردد در ایام اربعین در غرب کشور است، بیان کرد: اقداماتی همچون برپایی مرکز جامع خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات اربعین حسینی در مرز خسروی، هماهنگی و تامین نیازهای ارتباطی دستگاه‌های خدمت‌رسان و برقراری شیفت بازدید با هدف پایش وضعیت ارتباطی و نظارت بر خدمات ادارات تابعه به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر به زوار اربعین در مرز خسروی توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان انجام شده است.

وی افزود: به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به زوار اربعین حسینی در این ایام اقدامات حائز اهمیتی مانند تامین ظرفیت برای ارتباطات پایدار دیتا و سوئیچ در استان، ایجاد بستر مناسب فیبرنوری تا مرز خسروی و اتصال به کشور عراق جهت ارتباطات مناسب بین الملل، اعزام و برقراری شیفت نگهداری 24 ساعته در منطقه جهت اطمینان از برقراری ارتباطات شبکه زیرساخت و درنهایت تامین تجهیزات برق جایگزین در راستای پایداری ارتباطات توسط شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفته است.

محمدی با بیان این موضوع که بررسی میدانی کیفیت ارائه اینترنت اپراتورهای سیار به زائرین در پایانه خسروی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شده است به بیان سایر اقدامات این سازمان همچون بررسی پهنای باند اپراتورهای سیار و ثابت جهت ارائه خدمت به زائرین، پایش بر خط شبکه تلفن همراه اپراتورها، بازدید از دفاتر پیشخوان به منظور اطمینان از ارائه سرویس های مورد نیاز زائرین و بررسی تاب‌آوری شبکه ارتباطی اپراتورهای سیار در مواقع قطع برق، پایش طیف فرکانسی اپراتورهای سیار و درایو تست در مسیرهای اربعین پرداخت.

وی اضافه کرد: با همکاری اداره پست استان توزیع گذرنامه‌های زوار در کلیه واحد‌های پست به صورت روزانه صورت گرفته است و همچنین گذرنامه‌های دارای نقص آدرس در باجه های معطله سراسر استان در دو شیفت صبح و بعدازظهر تحویل می‌گردد، اقدامات دیگری از جمله برقراری شیفت پرسنل در پایانه مرزی بصورت تمام وقت، دریافت امانات پست یافته و ثبت اطلاعات هویتی در سامانه، نگهداری امانات و مدارک پست یافته در باجه معطله، توزیع برچسب مشخصات جهت نصب بر روی وسایل همراه زائرین و تجهیزساختمان دفتر مرزی پست خسروی جهت اسکان همکاران شرکت‌های تابعه وزارت توسط این اداره کل انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه درباره مهم‌ترین اقدامات پست بانک در ایام اربعین حسینی از آمادگی کلیه شعب جهت تامین وجه نقد خودپرداز، تامین و ارائه ارز در پایانه مرزی خسروی، برقراری شیفت شعب جهت تامین ارز زائرین خبر داد.

این مقام مسئول ضمن تشکر از مجموعه مدیریت و همکاران  شرکت مخابرات به خاطر احداث موکب مخابرات و پذیرایی از زوار در مرز خسروی افزود: اقدامات شایان ذکر دیگری مانند راه اندازی سامانه ۳۱۳۸ موکب امداد زائر با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، واگذاری پهنای باند مورد نیاز دستگاه های مستقر در مرز، نصب و راه اندازی تعداد۲۹ دستگاه اکسس پوینت جهت برقراری wifi رایگان و برقراری مسیر پشتیبان فیبرنوری سرپل ذهاب جهت پایداری ارتباطات توسط شرکت مخابرات در ایام اربعین انجام شده است.

محمدی با بیان خدمات اپراتورهای همراه در این ایام گفت: هریک از اپراتورهای تلفن همراه به منظور سهولت استفاده از خدمات زائرین اربعین حسینی اقدامات متفاوتی انجام داده اند که می‌توان به احداث 7 سایت جدید به شبکه جهت تقویت پوشش مسیرهای تردد اربعین در سال جاری، نصب و راه اندازی 3 سایت پرتابل در مسیر و پایانه خسروی جهت افزایش ظرفیت ارتباطی، ارائه اینترنت wifi رایگان، کاهش تعرفه رومینگ، افزایش ترافیک مسیرهای مرز خسروی و برقراری رومینگ با همراه اول در 28 سایت توسط ایرانسل اشاره کرد.

وی افزود: اقداماتی ازجمله ایجاد دفتر خدماتی همراه اول در نقطه صفر مرز خسروی، نصب و راه اندازی 8 سایت پرتابل در مسیر و پایانه خسروی و بهینه سازی ۸۰ سایت تلفن همراه در مسیرهای اصلی و فرعی منتهی به مرزهای خسروی و مهران نیز توسط همراه اول انجام شده است و در نهایت رایتل به منظور رفاه مشترکین خود از بسته‌های متمایز رومینگ برای زائرین اربعین رونمایی کرد و اقدام به استقرار تیم های فنی و خدمات مشترکین، توزیع سیم کارت ویژه اربعین، برقراری رومینگ و افزایش کیفیت سایت‌های رایتل، نموده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با آرزوی قبولی زیارت و مراجعت با سلامت برای تمامی زائرین اربعین حسینی، این‌گونه بیان کرد: خدمت به زوار اربعین جز خیراتی است که در انجام آن باید از یکدیگر سبقت گرفت و امید است خداوند متعال به برکت این خدمات، برکات را بر سرزمین‌های اسلامی نازل و بلاها را از آن‌ها دفع فرمایید.


نظر شما