شناسهٔ خبر: 62167860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه اردبیل

راهپیمایی اربعین رزمایش عظیم قدرت اسلام است

امام جمعه اردبیل گفت: راهپیمایی اربعین رزمایش عظیم قدرت اسلام است که خار بزرگ در چشم استکبار جهان و کابوس بزرگ برای آن‌ها شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ آیت الله عاملی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی اردبیل افزود: هیچ دینی و حزبی نتوانسته چنین جمعیتی جمع کند؛ انگار یک رستاخیز عظیم مردمی درست شده است؛ اوج گرفتن جاذبه یک شخصیت آن هم بعد از ۱۴۰۰ سال به واقع حیرت آور و خارج از چهارچوب محاسبات مادی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه این راهپیمایی رفته رفته به یک راهپیمایی بین المللی اعتراضی علیه قدرت اهریمنی و ابلیسی دنیای معاصر یعنی استکبار جهانی تبدیل می‌شود گفت: این حرکت خار بزرگ در چشم استکبار جهان و کابوس بزرگ برای آن‌ها شده است.
وی با تشریح فعالیت سرویس‌های جاسوسی غرب برای ایجاد ناامنی در راهپیمایی اربعین و فتنه قومی در ایران خاطرنشان کرد: عشق به امام حسین (ع) مثل یک نخِ بسیار محکمِ تسبیح است که همه اقوام را با قدرت تمام در برابر تندباد‌ها در ادوار مختلف نگه داشته است.
آیت الله عاملی اضافه کرد: امام حسین (ع) با اربعین سفره با عظمت تربیتی برای جوانان ما باز کرده؛ پسران، دختران و جوانان با حضور در مراسم معنوی اربعین که در حقیقت به مثابه مدرسه است، پاک می‌شوند، پاک برمی‌گردند، واکسینه می‌شوند.
خطیبِ نمازِ جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار اخیر دست‌اندرکاران کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل گفت: ایشان فضائلی در شان استان اردبیل بیان فرمودند که هیچ نقطه ایران حائز آن نیست؛ وحدت و یکپارچگی ایران امروز ما و بلکه وجود ایران عزیز ما مرهون تلاش صفویه از خطه اردبیل است. 
وی افزود: از جوانان استان اردبیل و جوانان خطه آذربایجان می‌خواهم با همه توان در صحنه سازندگی علمی، صنعتی و سیاسی حاضر باشند و با روحیه حماسی تمام حرکات شوم دشمن را رصد کنند.راهپیمایی اربعین رزمایش عظیم قدرت اسلام است
آیت الله عانلی در بخش دیگری از خطبه‌ها به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ادیان و مذاهب مختلف و همچنین افتضاح اخیر در ماجرای دیدار وزیر خارجه لیبی بدون اجازه حکومت لیبی در ایتالیا با وزیر خارجه اسرائیل اشاره کرد و گفت: نفرت از اسرائیل در کشور‌های اسلامی در اوج است و اگر دولت‌ها هم با این رژیم منحوس همکاری کنند قلب ملت‌ها با جریان مقاومت است.

نظر شما