شناسهٔ خبر: 62167309 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

امام جمعه کرج: آمریکا دیگر قدرت گذشته را ندارد/ روسیه و چین، موقعیت جهانی آمریکا را به مخاطره انداخته اند

سیدمحمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امروز آمریکا با مشکلات عدیده ای در داخل و خارج مواجه است ، از سو دچار اختلافات شدید داخلی است و از سوی دیگر قدرت هایی مانند روسیه و چین در خارج از مرزها موقعیت جهانی کاخ سفید را به مخاطره انداخته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج گفت : گشایش این پروژه بزرگ مصداق شعار "ما می توانیم " است که بدون چشمداشت به بیگانگان و پس از ۲۰ سال از آغاز احداث آن با حرکت جهادی ۲ ساله به ثمر نشست .

وی تاکید کرد: مجاهدات ملت ایران در عرصه های مختلف باید بازگو و به درستی اطلاع رسانی شود.

 حسینی همدانی گفت: کسانی که ادعای آزادی دارند در باره این دستاورد بزرگ سکوت خبری پیشه کردند و از اینکه ایران با قدرت تمام به قله های بالا رسیده ، نگران هستند و خود را به ندیدن می زنند.

وی تاکید کرد: باید کارهای جهادی را با نشاط بیشتر پیش ببریم هر چند افرادی در داخل در ستون دشمن عمل می کنند و از کنار دستاوردها با سکوت خبری می گذرند.

تمجید رهبری یک سرمایه معنوی است

امام جمعه کرج به بیانات آیت الله خامنه ای در دیدار با هیات دولت اشاره کرد و گفت: سخنان بسیار دقیق و حکیمانه رهبر معظم انقلاب درباره دولت و خدماتی که انجام داده یک سرمایه بزرگ برای دولتمردان است که دولت تعاریف و تمجید رهبری انقلاب را باید سرمایه معنوی خود بداند و در این خط حرکت کند.

آمریکا از منطقه اخراج می شود

بحسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: امروز آمریکا با مشکلات عدیده ای در داخل و خارج مواجه است ، از سو دچار اختلافات شدید داخلی است و از سوی دیگر قدرت هایی مانند روسیه و چین در خارج از مرزها موقعیت جهانی کاخ سفید را به مخاطره انداخته اند.

وی تاکید کرد: امروز آمریکا دیگر قدرت گذشته را ندارد و تنها به ایجاد ناآرامی در جهان به ویژه غرب آسیا روی آورده است.

امام جمعه کرج گفت : آمریکا درصدد است تا داعش را دوباره فعال کند و منطقه را به آشوب بکشاند.

حسینی همدانی بیان کرد:اکنون دولت جعلی صهیونیستی برای نجات از بی اعتمادی راهی جز ایجاد بحران در خارج از اراضی اشعالی ندارد و سعی می کند با تنش در غرب آسیا خود را نجات دهد.

وی افزود: اخراج امریکا از منطقه و نابودی رژیم صهیونیستی حتمی است و این ۲ به طور کامل اتفاق خواهد افتاد.

ضرورت توجه به بانکداری اسلامی

امام جمعه کرج با اشاره تصویب قانون بانکی بدون ربا درشهریورماه سال ۱۳۶۲ گفت : انتظار می رود بانکها به این مقوله عمل کنند زیرا ربا در تمام شریعت ها حرام است و حلال نیست و تا بانک به معنای واقعی و اسلامی عمل نکند در این بخش عدالت برقرار نمی شود.

وی اظهار کرد: در بحث بانکداری بدون ربا باید تمام قوانین بانکداری اسلامی را رعایت کرد.

اربعین هویت ساز شده است

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی گفت : امروز اربعین در جهان اسلام با محوریت امام حسین (ع) و نهضت عاشورا هویت ساز شده است.

وی بیان کرد: اربعین از ۲ بعد فردی و اجتماعی دارای اهمیت فراوان است و نباید بی تفاوت از کنار ابعاد مختلف آن گذشت .

امام جمعه کرج گفت: امروز در راهپیمایی معنوی اربعین از کودک خردسال تا سالمندان دیده می شوند که این موضوع دارای ابعاد و جهات مختلفی است.

وی اظهار کرد: دشمنان نیز این راهپیمایی را زیر نظر دارند که باید جامعه اسلامی یک مسیر محکم را دنبال کند.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: تمام زائران اربعین با ایمان کامل و عمیق که در درونشان است یک شعار و یک پرچم دارند تا مقدمه ساز حاکمیت دیدار طلعت رشیده باشند.

وی افزود: اربعین مسیر خودسازی و انسان سازی است و دارای بعد فردی و اجتماعی است؛ خودسازی برای اینکه در جامعه نقش خود را به خوبی عرضه کند ضمن آنکه عظمت و قدرت میلیونی مردم، اسلام را بیمه می کند.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: دشمنان با شعارهای مختلف شیعه هراسی می کنند اما جامعه اسلامی با وحدت و همدلی نقشه های بدخواهان را نقش برآب می کنند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما