شناسهٔ خبر: 62164469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولد سه قلوها در مسیر جوان شدنِ جمعیت

این بار، قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» شامل حالِ خانواده ای شده است که به تازگی، سه قلوهاشان در بیمارستان صدوقی اصفهان به دنیا آمده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اصفهان؛ مادر ۳۲ نجف آبادی که دو دختر ۱۳ و ۶ ساله دارد، در سومین زایمان خود با بارداری طبیعی، صاحب دو پسر و یک دختر شد.

به گفته دکتر محمد معلومی، متخصص بیماری‌های کودکان، وزن سه قلوها، همگی، حدود یک کیلو و ۵۰۰ گرم است و فعلا، در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری هستند و حالشان مساعد است و با شیر مادر تغذیه می‌شوند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10081710"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3963873/10081710?width=400&height=300"></script></div>


مسکنِ این خانواده ی هفت نفره شده، اجاره‌ای است و پدر ۳۷ ساله خانواده هم کارگر است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با حضور در بیمارستان صدوقی اصفهان گفت: تا سن ۶ سالگی، به سه قلوها، مستمری ماهیانه که هم اکنون، دو میلیون و ۶۰ هزار تومان است و هر سال هم مبلغش افزایش می‌یابد، تعلق می‌گیرد.

ناصر چاووشی اضافه کرد: در صورت درخواست تسهیلات خود اشتغالی، وامی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به این خانواده داده می‌شود.

مرتضی فولادی، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد هم با بیان اینکه حداکثر، ۲۰۰ متر مربع زمین در شهر نجف آباد به این خانواده تعلق می‌گیرد، گفت: به زودی، قرارداد اعطای زمین به صورت سه دانگ به نام پدر خانواده و سه دانگ به نام مادر امضاء و تحویل داده می‌شود.

تولد سه قلوها در مسیر جوان شدنِ جمعیت تولد سه قلوها در مسیر جوان شدنِ جمعیت تولد سه قلوها در مسیر جوان شدنِ جمعیت تولد سه قلوها در مسیر جوان شدنِ جمعیت تولد سه قلوها در مسیر جوان شدنِ جمعیت تولد سه قلوها در مسیر جوان شدنِ جمعیت تولد سه قلوها در مسیر جوان شدنِ جمعیت تولد سه قلوها در مسیر جوان شدنِ جمعیت تولد سه قلوها در مسیر جوان شدنِ جمعیت


طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به جز اعطای وام به ازای هر فرزند  (فرزند اول، مبلغ ۳۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت سه سال، فرزند دوم، مبلغ ۶۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۴ سال، فرزند سوم، مبلغ ۹۰ میلیون تومان، فرزند چهارم مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۶ سال، فرزند پنجم به بعد، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۷ سال)، برای تولد فرزند سوم به بعد، تسهیلات مسکن، زمین یا واحد مسکونی، تخفیف مالیاتیِ ۱۵ درصدی و بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری تعلق می‌گیرد.

به گفته کارشناسان، هم اکنون جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله کشور ۷۰ درصد است و برای خروج از سیاه چاله جمعیتی، تنها کمتر از هفت سال فرصت هست.

 

نظر شما