شناسهٔ خبر: 62149488 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شادا | لینک خبر

رییس سازمان بورس در آیین رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی:

بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیشتر از بازار است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بیش از ۷۵ درصد صندوق‌ها، بازدهی بالاتری از بازار دارند؛ طبق آمار بازار در یک سال فقط ۳۸ درصد بازدهی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شادا، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: طبق آمار، بازدهی سالانه بازار ۳۸ درصد بوده، در حالی که صندوق‌ها و سبدگردان‌ها بیش از ۵۰ درصد بازدهی داشتند.

 

وی ادامه داد: ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در نوسانات بازار بهتر عمل می‌کنند و بیش از ۷۵ درصد صندوق‌ها هم بازدهی بالاتر از بازار کسب کردند. در حال حاضر ۴۰۶ صندوق سرمایه گذاری داریم که بیش از ۷۵ درصد آنها بازدهی بیش از بازار سرمایه داشته اند.

 

رئیس سازمان بورس افزود: یکی از رسالت‌ها و وظایف سازمان، افزایش نظارت بر روی صندوق‌ها است؛ به سبب آنکه دارایی‌های مردم در این صندوق‌ها وجود دارد. 

 

عشقی با بیان اینکه در صندوق‌های صدور و ابطالی، ۱۱۰۰ همت صدور و ۱۰۵۰ همت ابطال صورت گرفته است، اضافه کرد: نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در معاملات روزانه پررنگ بوده به‌طوری که دو سال گذشته ۱۸ درصد معاملات روزانه کل بازار به ETFها اختصاص داشت و در حال حاضر به ۵۰ درصد رسیده است و امیدواریم باز هم افزایش پیدا کند که نشان می‌دهد، صندوق‌های سرمایه گذاری جایگاه خود را پیدا کرده و مردم می‌دانند که این صندوق‌ها نقدشوندگی بالایی داشته و از نوسانات کمتری برخوردارند.

 

عشقی در پایان اضافه کرد: صندوق بازنشستگی تکمیلی ابزاری است که برای تمامی ذینفعان در میان مدت و بلند مدت که برکات بسیار زیادی دارد که با پیشگامی خود نهادهای مالی و با توجه به نیاز بازار سرمایه راه‌اندازی شده است، یکی از سیاست‌های اصولی ما در دو سال گذشته بحث سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است که این امر از طریق صندوق‌ها و سبد گردان‌ها محقق می‌شود.

 

نظر شما