شناسهٔ خبر: 62148177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کره شمالی رزمایش حمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که یک رزمایش حمله هسته‌ای تاکتیکی برگزار و در آن حمله به مراکز فرماندهی و پایگاه‌های هوایی کره جنوبی را شبیه‌سازی کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کره شمالی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که یک رزمایش حمله هسته‌ای تاکتیکی برگزار و در آن حمله به مراکز فرماندهی و پایگاه‌های هوایی کره جنوبی را شبیه‌سازی کرد.

 

به گزارش رویترز، این اقدام «هشداری» به آمریکا پس از استقرار بمب‌افکن‌های راهبردی این کشور در منطقه بود.

 

خبرگزاری کره شمالی درباره رزمایش حمله هسته‌ای این کشور نوشت: واحد موشکی ۲ موشک بالستیک تاکتیکی به سمت شمال شرق فرودگاه بین‌المللی پیونگ یانگ شلیک کرد و به درستی ماموریت حمله هسته‌ای خود را انجام داد.

 

آمریکا روز چهارشنبه در یک رزمایش مشترک یازده روزه با کره جنوبی بمب‌افکن‌های بی-۱بی خود را به پرواز درآورد و ساعاتی پس از آن ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی ۲ موشک بالستیک شلیک کرد.

 

این رزمایش هوایی مشترک بعد از تلاش ناموفق کره شمالی برای پرتاب موشک ماهواره بر «چولیما-۱» برگزار شد. به گفته پیونگ یانگ، این موشک حامل ماهواره شناسایی نظامی «مالیگیونگ-۱» بود و هفته گذشته برای دومین بار در سال ۲۰۲۳ پرتاب ناموفقی داشت.

 

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی نیز اخیرا به قانونگزاران این کشور اعلام کرد که کره شمالی ممکن است اواخر ماه اوت یا اوایل ماه سپتامبر سال جاری میلادی و پیش از هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل این حکومت در نهم سپتامبر (۱۸ شهریور) ماهواره نظامی جاسوسی پرتاب کند.

 

در همین حال، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بامداد سه‌شنبه از فرماندهی نیروی دریایی این کشور بازدید کرد و خواستار تقویت نیروهای دریایی شد.

 

کیم در بازدید خود گفت: با توجه به اقدامات تهاجمی اخیر و ویژگی‌های نظامی دشمنان، کسب موفقیت در نیروهای دریایی به یک ضرورت تبدیل شده است.

 

وی پیشتر نیز از یک واحد نیروی دریایی بازدید و بر آزمایش موشک کروز روی عرشه یک ناو جنگی نظارت کرد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما