شناسهٔ خبر: 62134100 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم درگیریها بین مزدوران آمریکایی در دیرالزور سوریه + فیلم

تهران-ایرنا- منابع خبری سوری از تداوم درگیری میان گروه مسلح موسوم به "شورای نظامی دیرالزور" و "قسد" که هر دو مورد حمایت ارتش آمریکا هستند، خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در پی بازداشت "احمد الخبیل" سرکرده ارشد گروه مسلح شورای نظامی دیرالزور توسط شبه نظامیان موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد)، درگیری‌های شدید میان این دو گروه مسلح برای سومین روز متوالی ادامه دارد.

به گفته شبکه المیادین، قسد و شورای نظامی دیرالزور دو گروه مسلح مزدور ارتش آمریکا در شرق سوریه هستند. شورای نظامی دیرالزور پیشتر زیر مجموعه قسد بود و آمریکا به تازگی برای گردهم آوردن قسد و دیگر گروه‌های مسلح خود در منطقه التنف و گروه‌های تروریستی تحت حمایت ترکیه با یکدیگر تلاش می‌کند. گروه شورای نظامی دیرالزور متشکل از عناصر عشایری عرب سوری و قسد متشکل از عناصر کُردی سوری است.

در همین راستا، منابع میدانی سوری امروز چهارشنبه به روزنامه الوطن این کشور گفتند که عناصر عشایری وابسته به گروه شورای نظامی دیرالزور پیشروی گسترده ای در مناطق استان دیرالزور داشته و توانسته اند بسیاری از مناطق را تحت سیطره خود قرار دهند.

آن‌ها همچنین توانستند پایگاه های قسد در روستای الفدین واقع در شمال دیرالزور را محاصره کنند.

در مقابل، شبه نظامیان قسد نیز در حملات توپخانه ای سنگین خود بیش از ده نفر کشتد.

منابع الوطن همچنین اعلام کردند که احمد الخبیل و تعدادی دیگر از سران ارشد گروه شورای نظامی دیرالزور که بازداشت شده‌اند، به زندان «المالکیه» در ریف شمالی استان الحسکه که زیر نظر قسد است، انتقال داده شده‌اند.

عناصر عشایری روز گذشته اعلام آماده باش در تمام مناطق دیرالزور کرده و در مقر احمد الخبیل در روستای الربیضه نشست برگزار کردند. آنها از ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی ارتش آمریکا در منطقه دیرالزور خواستند که ترتیب آزادی سران ارشد گروه شورای نظامی دیرالزور و در راس آن ها الخبیل را بدهد.

آنها در بیانیه ای تاکید کردند که علیه عناصر قسد سلاح برمی‌دارند و از سوری هایی که عضو قسد هستند، خواستند که به عناصر عشایری منطقه بپیوندند و از آن ها دفاع کنند زیرا مساله از اختلافات عربی فراتر رفته است.

در این بیانیه آمده است که پایگاه های قسد به اهداف مشروع آن ها تبدیل خواهند شد.

نواف البشیر از سران قبیله البکاره در سخنانی گفت که اقدامات آنها علیه عناصر قسد تا بیرون راندن آنها و حامیان آنها از خاک سوریه ادامه خواهد یافت و در روزهای آتی تمام مناطق دیرالزور از وجود این عناصر پاکسازی خواهد شد.

البشیر در خصوص واکنش آمریکا به این درگیری ها گفت که آنها تاکنون نظاره گر بوده اند.

نظر شما