شناسهٔ خبر: 62131425 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

قسمت سوم برای «دون_تلماسه»

صاحب‌خبر -
گروه فرهنگی:دنیس ویلنوو هنوز هم قصد دارد قسمت سوم «دون_تلماسه» را جلوی دوربین برده و آن را کارگردانی کند.به گزارش  صبا، او در گفت‌و‌گویی تازه از عزم خود برای خلق یک تریلوژی در این رابطه صحبت کرده است. اظهارات تازه فیلمساز با تغییر زمان اکران عمومی آن از سوی مدیران کمپانی برادران وارنر همراه بوده است. ویلنوو به دنبال آن است که دنیای آراکیس را بعد از پایان داستان دون ۲ به نمایش بگذارد و کارگردانی دون ۳ را آرزوی بزرگی می‌داند که دوست دارد برآورده شود.

ویلنوو در این باره گفته است: «می خواهم بگویم که کلمات داستان روی کاغذ نوشته شده‌اند و این داستان با نگاهی به نول پرخواننده آرتور هربرت نویسنده است.» هربرت اولین جلد کتاب معروف خود را سال ۱۹۶۵ منتشر کرد. او بعدها پنج دنباله بر این نول نوشت.

به دنبال مرگ نویسنده در سال ۱۹۸۶، پسر او برایان هربرت دست به انتشار چند پیش درآمد و دنباله بر کتاب پرخواننده پدرش زد. تمامی این نول‌ها در همان دنیایی سیر می‌کردند که داستان نول اول در آن اتفاق می‌افتاد. قسمت سوم فیلم براساس داستان «تلماسه: ناجی» نویسنده ساخته خواهد شد که جوابیه‌ای به این نکته بود که مردم عادی کارکتر پل آتریدس را یک قهرمان می‌پنداشتند.

ویلنوو می‌گوید:« اما این چیزی نبود که نویسنده می‌خواست انجام دهد و از این کاراکتر یک قهرمان بسازد. اقتباس سینمایی من بسیار به این ایده و دیدگاه او نزدیک خواهد بود و این یک هشدار به نظر می‌رسد».این فیلمساز همچنین روی این موضوع تاکید می‌کند که اگر قسمت سوم ساخته شود، کل داستان فرانچایز دون به اتمام خواهد رسید.

قسمت دوم دون ادامه داستان پل آتریدس (با بازی تیموتی چالامت) را به تصویر می‌کشد، که با چانی (زندایا) همراه می‌شود تا از کسانی انتقام بگیرد که باعث از هم پاشیده شدن خانواده‌اش شدند. آستین باتلر، فلورنس پوگ، ربکا فرگوسن، خاویر باردم، دیو باتیستا، کریستوفر والکن و لیا سیدو بخشی از انبوه بازیگران سرشناسی هستند که در این درام علمی تخیلی آینده نگرانه حضور دارند. دون ۲ قرار بود برای ماه نوامبر راهی پرده سینماهای جهان شود اما اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا باعث شد تا تهیه‌کنندگانش زمان نمایش عمومی آنرا تا ۱۵ مارس سال آینده میلادی به تعویق بیندازند.

برادران‌وارنری‌ها که روی پرستاره بودن فیلم خود تاکید دارند، می ‌خواهند زمان اکران عمومی آن، بازیگران مشهور دون ۲ را روی فرش قرمز دور هم جمع کند.با تعویق زمان نمایش عمومی دون ۲ تا اوایل سال آینده میلادی، نام فیلم از بین رقبای احتمالی اسکار پیش رو حذف شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما