شناسهٔ خبر: 62090330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم درگیری مزدوران آمریکایی در شرق سوریه/ جلسه آمریکا با سران گروههای تروریست در آنکارا

تهران-ایرنا- منابع خبری از درگیری میان دو گروه مسلح مزدور آمریکایی "قسد" و "شورای نظامی دیرالزور" در شرق سوریه و بازداشت تعدادی از سران این شورا از سوی قسد و همچنین جلسات نظامیان آمریکایی با سران گروههای تروریستی مورد حمایت خود و ترکیه در آنکارا خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، شبه نظامیان موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) پس از حمله به خانه های تعدادی از سران گروه مسلح «شورای نظامی دیرالزور» در منطقه خشمان و العزیزیه در استان الحسکه و احاطه کردن منطقه غویران و زندان الصناعه، آن ها را بازداشت کردند.

جلال الخبیل یکی از سران شورای نظامی دیرالزور در ویدیویی اعلام کرد که عناصر قسد مقرهای این شورا در محله خشمان در الحسکه را محاصره کرد.

وی گفت که عناصر قسد ابوخوله سرکرده ارشد شورای نظامی دیرالزور را بازداشت کردند.

الخبیل از اهالی قبیله خود خواست که پایگاه های قسد در دیرالزور را محاصره کنند تا سران شورای نظامی را آزاد کنند.

به گفته المیادین، قسد و شورای نظامی دیرالزور دو گروه مسلح مزدور ارتش آمریکا در شرق سوریه هستند. شورای نظامی دیرالزور پیشتر زیر مجموعه قسد بود و آمریکا اخیرا برای گردهم آوردن قسد و دیگر گروههای مسلح خود در منطقه التنف و گروههای تروریستی تحت حمایت ترکیه با یکدیگر تلاش می کند. نظامیان آمریکایی چند روز پیش با سران این گروهها در آنکارا نشست هایی را برگزار کرده بودند.

گروه تروریستی موسوم به "هیات تحریر الشام" (جبهه النصره سابق) از جمله گروههای اصلی است که در شمال و شمال غرب سوریه فعال و مورد حمایت ترکیه است.

از سوی دیگر، برادر سرکرده ارشد شورای نظامی دیرالزور نیز اعلام کرد که در صورت عدم آزادی سران این شورا، داعشی هایی را که در بازداشت خود دارند، آزاد خواهد کرد.

همچنین خبرنگار المیادین از درگیری‌های شدید میان عناصر قسد و اهالی مناطق الحصان و العزبه در ریف دیرالزور خبر داد.

منابع خبری اخیرا از درگیری های شدید میان گروه های تروریستی هم پیمان آمریکا در سوریه و کاهش فرصت‌های آمریکا برای سیطره بر مناطق دیگر در شرق سوریه دادند.

در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های "الحسکه"، "دیرالزور" و «الرقه» (در شرق و شمال شرق سوریه) که دارای منابع نفت و انرژی می‌باشد، تحت اشغال تروریست های آمریکایی و عناصر قسد (مزدوران کُرد سوریه مورد حمایت آمریکا) است.

آمریکایی‌ها همچنین در جنوب سوریه، هم مرز با اردن و عراق سال‌ها است که دو پایگاه در منطقه التنف ایجاد کرده که تاکنون دهها هزار تروریست در آنها آموزش دیده و پس از تجهیز به مناطق مختلف سوریه برای اقدامات تروریستی اعزام شده‌اند و هم اکنون نیز آمریکایی‌ها پشتیبانی شمار زیادی از تروریست‌ها را از طریق همین دو پایگاه انجام می‌دهند.

تروریست های آمریکایی پس از حضور غیرقانونی در سوریه در سال ۱۳۹۶، ۲۵ پایگاه غیرقانونی در خاک سوریه ایجاد کردند که چندی قبل نیز یک پایگاه به آن اضافه نمودند. آمریکا هم اکنون ۲۲ پایگاه غیرقانونی اصلی و ۴ پایگاه فرعی و در مجموع ۲۶ پایگاه در خاک سوریه دارد.

نظر شما