شناسهٔ خبر: 62071035 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

علت مرگ دو کودک درمخازن دفنی بوستان زیتون چه بود؟

صاحب‌خبر -

شهردار منطقه ۲۱ در خصوص حادثه مرگ دو کودک در بوستان زیتون این منطقه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ما پیگیر مخازن دفنی هستیم و نباید مخازن «رو باز» آبی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پوریافر صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران در مورد حادثه مرگ ۲ کودک در حوضچه ای در بوستان زیتون واقع در منطقه ۲۱ با بیان اینکه بوستان زیتون در وردآورد و در سال ۱۳۹۵ افتتاح شده و مخزن موجود در آن ۲۰ در ۲۰ متر وسعت دارد و عمق آن چهار متر است که نیمی از آن آب داشته است، گفت: ۲ خانواده از قشر کارگر که یکی از آنها صاحب فرزند دو قلو و دیگری صاحب یک فرزند بوده در این بوستان حضور داشتند و این سه کودک در بوستان مشغول بازی بودند که توپ آنها وارد محوطه می شود و تمام تلاش خود را انجام می دهند تا توپ خود را بردارند.

وی گفت: کودک اول برای برداشتن توپ به سمت فنس رفته و کودک دوم نیز از فنس می پرد و دچار حادثه می شوند و کودک سوم به خانواده خبر می دهد و با حضور اهالی و حاضران در بوستان با آتش نشانی تماس گرفته می شود و پس از حضور آتش نشانان و بریدن فنس ها، کودکان از آب خارج می شوند و بعد از انتقال به بیمارستان؛ متاسفانه یکی از کودکان با وجود اندک علائم حیاتی در ابتدای امر، اما جان خود را از دست می دهد.

وی گفت: بررسی ها نشان داد که ارتفاع فنس دور این مخزن ۲.۵ متر است و پیمانکار طبق پیمان سال ۱۴۰۲ و مفاد این پیمان مسئولیت نگهداری از بوستان و مخزن موجود در آن را دارد و طبق تبصره چهار ماده سه این پیمان، هرگونه مسئولیت حوادث در این بوستان بر عهده پیمانکار است و هیچ گونه مسئولیتی بر عهده کارفرما نیست.

وی با بیان اینکه براساس تعهد پیمانکار، هرگونه خسارت جانی و مالی متوجه پیمانکار خواهد بود و کارفرما هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت افزود: رعایت اصول ایمنی و نصب تابلوهای راهنما بر عهده پیمانکار خواهد بود و پاسخگویی حقوقی در مراجع قضایی نیز بر عهده پیمانکار است. ما پیگیر مخازن دفنی هستیم و نباید مخازن «رو باز آبی» داشته باشیم.

پوریافر با اشاره به اینکه در ۲۹ خرداد ماه بازدید از بوستان زیتون شکل گرفت، گفت: در هفت تیر ماه و ۲۶ مرداد ماه نیز بازرسی‌های HSE از این بوستان صورت گرفته و هیچگونه عدم انطباقی در این بوستان دیده نشده است اما دقت داشته باشید که مخزن موجود با فنس پوشیده شده بود و پس از بازدیدهای نیروهای آتش نشانی پس از حادثه، هیچ گزارشی از مشکل در فنس به ما نرسیده است. فنس ها کاملاً ایمن و محکم است و بر اساس تصاویری که بازرس HSE در بررسی ها ثبت کرده، مشکلی وجود نداشته است و تیم دادستانی، تیم آتش نشانی و HSE سازمان مدیریت بحران در حال بررسی موضوع هستند و طبق نظرات کارشناسی با خاطیان در این زمینه برخورد جدی خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما