شناسهٔ خبر: 62066337 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

رکورد تلخ بسکتبال در گام نخست

صاحب‌خبر -

 

تیم ملی بسکتبال ایران روز گذشته در نخستین بازی خود در جام جهانی 2023 مقابل برزیل قرار گرفت و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، مقابل رقیب قدرتمند خود شکست خورد. این شکست البته یک رکورد تلخ هم برای آسمانخراش‌های ایران داشت و آن رقم خوردن سنگین‌ترین شکست ایران با نتیجه 100 بر 59 در ادوار این مسابقات بود. 

از همان ابتدای بازی مشخص بود که برزیلی‌ها بسیار آماده‌تر از شاگردان هاکان دمیر هستند. با شروع بازی «کابوکلو» 6 امتیاز متوالی برای برزیل گرفت تا شروعی پرقدرت را برای تیمش رقم بزند. او بعد از اینکه پیتر گیرگوریان دو امتیاز برای ایران کسب کرد، دوباره 6 امتیاز دیگر گرفت تا دمیر در امتیاز 12-4 وقت استراحت بگیرد. برزیلی‌ها باز هم در غیبت حامد حدادی که در کوارتر نخست نیمکت‌نشین بود، به سرعت امتیاز گرفتند و ۳۳ -۱۲ برنده شدند. با شروع کوارتر دوم بازی، حامد حدادی جایگزین میثم میرزایی شد تا دفاع زیر سبد ایران بهتر شود که با این حال، برزیلی‌ها به واسطه پرتاب‌های پیرامونی خود همچنان تیم برتر میدان بودند و درنهایت این کوارتر نیز ۲۴ - ۱۳ به سود برزیل پایان یافت تا بازی در نیمه نخست ۵۷ - ۲۵ به سود برزیل پایان یابد.

در کوارتر سوم ایران عملکرد بهتری داشت. در این کوارتر حامد حدادی با پرتاب‌های سه امتیازی و پاس گل‌هایی که می‌داد ستاره ایران بود و 12 امتیاز به دست آورد. متین آقاجان‌پور هم در این کوارتر 11 امتیاز گرفت و به نخستین بازیکن ایران با امتیاز دو رقمی در این دیدار تبدیل شد. با این وجود ایران باز هم این برزیل بود که با نتیحه 25 بر 21 این کوارتر را از آن خود کرد و در مجموع ۸۲ بر ۴۶ از ایران پیش بود. در کوارتر چهارم دو امتیاز نخست توسط رضایی‌فر ثبت شد و ایران تا اواسط این کوارتر 6 بر یک پیش بود. نهایتا این کوارتر نیز با نتیجه ۱۸ - ۱۳ به سود برزیل به پایان رسید تا در مجموع، تیم ملی ایران با باخت سنگین ۱۰۰ - ۵۹ ، کار خود در جام جهانی ۲۰۲۳ را آغاز کند.

این سومین تقابل تیم‌های ملی برزیل و ایران در ادوار مختلف جام جهانی بود که در هر سه آنها، سلسائو به پیروزی دست یافته است. حامد حدادی با ثبت ۱۰ امتیاز، چهار ریباند، سه پاس گل، یک توپ‌ربایی و یک بلاک‌شات، تاثیرگذاری ۱۶ را به ثبت رسانده و بهترین بازیکن ایران در این دیدار شد. برونو کابوکلو از برزیل نیز با ثبت ۱۶ امتیاز، هفت ریباند و دو توپ‌ربایی، تاثیرگذاری ۲۱ را به ثبت رساند و بهترین بازیکن زمین شد.

ساحل عاج دومین رقیب ایران در جام جهانی به حساب می‌آید. بازی ایران و ساحل عاج روز دوشنبه از ساعت 13:15 آغاز می‌شود. شاگردان هاکان دمیر باید تمام تلاش‌شان را به کار بگیرند تا مقابل این تیم برنده از میدان خارج شوند. 

 


 

نظر شما