شناسهٔ خبر: 62065528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وزارت خارجه سوریه:

فرانسه و آمریکا حامی عاملان حمله شیمیایی سال ۲۰۱۳ هستند

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای، اتهامات وزارت خارجه فرانسه و شورای امنیت ملی آمریکا مبنی بر به‌کارگیری سلاح شیمیایی در سال ۲۰۱۳ از سوی دمشق را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای نسبت به اتهامات واهی وارده از سوی وزارت خارجه فرانسه و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در قبال دمشق واکنش نشان داد.

وزارت خارجه سوریه، بیانیه‌های وزارت خارجه فرانسه و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا که در آن‌ها سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی در سال ۲۰۱۳ و اتفاقات جعلی دیگر متهم کرده‌اند را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: دروغ‌های فرانسه و آمریکا در بیانیه‌هایی که در پیوند با عملیات‌های گمراه‌سازی و دروغ‌پردازی گذشته آنان است، مؤید مشارکت این ۲ کشور و برخی کشورهای دیگر در طراحی این جنایت بزرگ در قالب مشارکت مستقیم و غیرمستقیم آنان در حملات تررویستی به سوریه است.

وزارت خارجه سوریه افزود: این بیانیه‌ها با هدف پنهان‌نمودن جنایتکاران واقعی و سرپوش‌نهادن بر دست‌داشتن فرانسه و ایالات متحده در به‌کارگیری گروه‌های تروریستی مسلح برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در غوطه شرقی در آگوست سال ۲۰۱۳ و دیگر حوادث سوریه و مسئولیت آنان در قبال این اقدامات صادر شده است.

این نهاد سوری ادامه داد: سوریه از مواضع فرانسه و آمریکا که در راستای سرپوش‌نهادن بر مسئولیت این ۲ کشور و برخی کشورهای دیگر در پشتیبانی از گروهک های تروریستی و دست‌داشتن آنان در تجهیز این گروه‌ها به سلاح‌های شیمیایی است، ابراز انزجار می‌کند. این گروه‌های تروریستی از همین سلاح‌های شیمیایی که توسط فرانسه و آمریکا و برخی کشورهای دیگر بدان تجهیز شده بودند، در تمامی حوادث سوریه استفاده کردند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه تاکید کرد که مسئولان آمریکایی و فرانسوی و کشورها و گروه‌های پیرو آنان باید مجازات شوند؛ زیرا آنان با گروه‌های تروریستی که خون مردم سوریه را به زمین ریختند همدست بوده و سیاست تحریم ملت سوریه را از طریق تروریسم و اقدامات ظالمانه یک طرفه به اجرا در آوردند و همچنان نیز این سیاست‌ها را دنبال می‌کنند؛ سیاست‌ها و اقداماتی که با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد در تعارض هستند.

نظر شما