شناسهٔ خبر: 62064752 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

شکست سنگین تیم ملی بسکتبال در اولین بازی جام‌جهانی 2023

صاحب‌خبر -

 

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۳ مغلوب برزیل شد.
تیم ملی بسکتبال ایران، ظهر دیروز شنبه، نخستین دیدار خود در جام‌جهانی ۲۰۲۳ را مقابل برزیل در جاکارتا برگزار کرد و مغلوب حریف خود شد.ترکیب شروع‌کننده بازی و نیمکت‌نشینی حامد حدادی،‌ نشان از تفکرات متفاوت ‌هاکان دمیر، سرمربی ترکیه‌ای تیم ایران برای حضور در جام جهانی بود. تفکرات دمیر اما تا نیمه کوارتر نخست هم استحکام خود را حفظ نکرد و او مجبور به تغییر همه بازیکنان خود شد. تیم ملی تا ۱۵ ثانیه پایانی کوارتر اول به امتیاز ۱۰ هم نرسیده بود تا این‌که سرانجام شوت ۳ امتیازی سجاد مشایخی، امتیاز ۱۲ را برای ایران به ثبت رساند. برزیل در این کوارتر ۳۳ بر ۱۲ برنده شد.
برزیل در کوارتر دوم نیز، شجاعانه و جنگنده بازی کرد و خیلی راحت امتیاز گرفتند. در مقابل تیم ایران در توپ گردانی و تبدیل آن به امتیاز، ناموفق بود. ایران در کوارتر دوم نیز ۱۳ بر ۲۴ شکست خورد تا نیمه نخست را ۲۵ بر ۵۷ واگذار کرده باشد.فشار حملات برزیل درکوارتر سوم کمتر و از طرفی تلاش بازیکنان ایران برای کسب امتیاز بیشتر شد. اختلاف امتیاز ایجاد شده به حدی بود که اجازه بازی سبک‌تر را به برزیل می‌داد. کوارتر سوم نیز با برتری ۲۵ بر ۲۱ برزیل به پایان رسید. تیم ایران در کوارتر چهارم و پایانی نیز نتوانست اختلاف امتیاز ایجاد شده را کمتر کند و ۱۸ بر ۱۳ در این کوارتر و ۱۰۰ بر ۵۹ در نهایت مغلوب شد.تیم ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ با نتیجه ۷۹ بر ۵۰ و مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۰ با حساب ۸۱ بر ۶۵ از برزیل باخته بود. تیم ملی بسکتبال ایران در بازی بعدی خود از ساعت ۱۳:۱۵ روز دوشنبه به مصاف ساحل عاج می‌رود.
سفر دسته جمعی مسئولان فدراسیون بسکتبال
این شکست که سنگین‌ترین شکست تیم ملی بسکتبال در تاریخ حضورش در جام جهانی بود در شرایطی رقم خورد که مقامات بلند پایه فدراسیون برای تماشای بازی‌های تیم ملی راهی شرق آسیا شده‌اند. دیروز خبرگزاری فارس در خبری اعلام کرد جواد داوری رئیس، سهراب کیهانی نایب‌رئیس ‌و محسن معزی‌فر دبیر فدراسیون بسکتبال در این رقابت‌ها است.جواد داوری رئیس‌فدراسیون در سفر چین هم همراه تیم ملی بود و از آنجا به ‌اندونزی هم رفت. سهراب کیهانی هم که نایب‌رئیس‌فدراسیون است، به عنوان سرپرست تیم ملی روی نیمکت می‌نشیند. محسن معزی‌فر دبیر فدراسیون هم که ظاهرا علاقه زیادی به سفر دارد، همراه تیم ملی بانوان به تایلند رفته بود بلافاصله پس از بازگشت به ایران، راهی‌اندونزی شد.

برچسب‌ها:

نظر شما