شناسهٔ خبر: 62054631 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

المیادین: آماده باش نظامیان رژیم اسرائیل در مرز لبنان

تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی المیادین از آماده باش نظامیان رژیم صهیونیستی در مرز شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرنگار شبکه المیادین گفت: نظامیان رژیم صهیونیستی در مواضع خود در مقابل منطقه کفرشوبا به حالت آماده باش درآمده اند.

وی افزود: نظامیان صهیونیست یک پهپاد را هم اکنون بر فراز منطقه تپه های کفرشوبا به پرواز در آورده اند.

به نظر می رسد که ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع تنش در مرز با جنوب لبنان بویژه در سایه مخالفت دولت لبنان با پیش نویس قطعنامه تمدید نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان "یونیفل" نگران است.

این آماده باش درحالی صورت می گیرد که وزیر خارجه لبنان جمعه شب تاکید کرد که کشورش با پیش نویس قطعنامه تمدید نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان مخالف است زیرا در آن اشاره ای به لزوم هماهنگی این نیروها با ارتش لبنان برای گشت زنی در منطقه مرزی نشده است.

«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان پس از بررسی پیش نویس قطعنامه ارائه شده در شورای امنیت در رابطه با تمدید ماموریت یونیفل، به صراحت مخالفت کشورش با فرمول فعلی را بیان کرد زیرا به ضرورت و اهمیت هماهنگی عملیات یونیفل با ارتش این کشور، همانطور که در توافقنامه موسوم به SOFA تصریح شده، اشاره نشده است.

وی همچنین یادآور شد که تمدید سالانه ماموریت نیروهای بین المللی در جنوب لبنان به درخواست دولت لبنان صورت می‌گیرد.

بوحبیب همچنین مخالفت لبنان را با انتقال ماموریت یونیفل از ذیل فصل ششم منشور سازمان ملل متحد مطابق با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۶ که خواستار حل مناقشه از طریق راه‌های صلح‌آمیز است، به فصل هفتم این منشور اعلام کرد.

پیش تر روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی از تلاش و دشواری‌های تیم دیپلماتیک لبنان برای جلوگیری از مخدوش شدن بیش از پیش استقلال نیروهای یونیفلدر اثر فشار لابی واشنگتن و تل آویو در شورای امنیت برای تعدیل ماموریت این نیروها خبر داده بود.

در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی، به موجب قطعنامه ۱۷۰۱ تعداد نیروهای یونیفل افزایش یافت. در حالی که پیش از جنگ چیزی حدود ۲ هزار نظامی در زمره نیروهای یونیفل در لبنان حضور داشتند، پس از صدور این قطعنامه، تعدادشان پس از جنگ به بیش از ۱۵ هزار نفر رسید.

بر اساس گزارش‌ها، در زمستان سال ۲۰۱۶ میلادی شمار این نیروها ۱۰ هزار و ۵۲۱ نظامی، ۲۵۷ کارمند و ۵۹۱ کارمند غیرنظامی محلی بود.

نظر شما