شناسهٔ خبر: 62052485 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

تویراتیان در گفت‌وگو با ایسکانیوز:

پویش دانشجویی«خادمان راه بهشت» راه‌اندازی شد/ خدمت‌رسانی موکب‌های شهدای دانشجو در ۵ شهرستان به زائران اربعین

معاون فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی استان خوزستان از راه‌اندازی پویش دانشجویی خادمان راه بهشت خبر داد و گفت: به طور کلی ۵ موکب شهدای دانشجو در استان خوزستان و در ایام اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند که از این تعداد دو موکب در مناطق مرزی شلمچه و چذابه و سه موکب بین راهی هم در بهبهان، شوش و اهواز استقرار دارند. 

صاحب‌خبر -

توفیق تویراتیان؛ معاون فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: امسال دومین سالی است که مجموعه موکب‌های شهدای دانشجو استان خوزستان در همایش بزرگ اربعین حسینی فعال بوده و به زائران خدمات رسانی می‌کنند. 

دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ۳ موکب در ایام اربعین راه‌اندازی می‌کند

وی با بیان اینکه به طور کلی ۵ موکب در استان خوزستان خدمت رسانی می‌کنند، ادامه داد: از این تعداد دو موکب در مناطق مرزی شلمچه و چذابه و سه موکب بین راهی هم در بهبهان، شوش و اهواز استقرار دارند. 

تویراتیان تصریح کرد: موکب‌های نقاط مرزی یعنی شلمچه و چذابه از چهارم تا هفدهم شهریور ماه به زائران ارائه خدماتی همچون اسکان، تغذیه، مباحث آموزشی و... خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه تمامی خادمین این موکب‌ها از دانشجویان استان خوزستان و اعضای بسیج دانشجویی هستند، خاطرنشان کرد: در بحث درمانی در پایانه چذابه در سه نقطه یعنی در عمود ۶۱، قبل از پایانه و همچنین بین دو پایانه ایران و عراق دانشجویان و اساتید علوم پزشکی اهواز، بهبهان، دزفول و آبادان به ارائه خدمات پزشکی و درمانی می‌پردازند.

معاون فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی استان خوزستان اضافه کرد: در منطقه مرزی چذابه سه غرفه تغذیه نیز درنظر گرفته ایم که دو غرفه در عمود ۶۱ و دیگری نیز در خود پایانه برپا شده است و با وعده های صبحانه؛ نهار و شام و نیز انواع نوشیدنی ها با توجه به گرمای هوا به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه تیم دانشجویی رسانه ای نیز در مواکب مستقر و به تولید محتوا می‌پردازند، ادامه داد: پویشی تحت عنوان «خادمان راه بهشت» نیز توسط این گروه راه اندازی شده که با رسانه های مختلف نیز هماهنگ شده است تا خروجی کار دیده شود.

تویراتیان افزود: در این پویش با ارائه فراخوان حدود سه هزارنفر از استان خوزستان ثبت نام کردند و دانشجویان بر اساس توانمندی و رشته تحصیلی طی بازه زمانی سه روزه در مواکب مستقر و به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

اسکان کاروان‌های دانشجویی کشور در ۴حسینیه خوزستان/توزیع وعده‌های غذایی در شلمچه و چذابه 

وی ادامه داد: برای کاروان‌های دانشجویی که از سایر نقاط کشور به استان خوزستان وارد می‌شوند نیز برنامه تسهیل‌گری درنظر گرفته‌ایم و چندین حسینیه برای اسکان و همچنین تغذیه این دانشجویان هماهنگ شده است.

معاون فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی استان خوزستان با بیان اینکه تا زمانی که در مسیر برگشت زائر در تردد باشد، ارائه خدمات ادامه خواهد داشت؛ افزود: در مجموع ۵ موکب تحت نظر قرارگاه شهید علم الهدی بسیج دانشجویی استان خوزستان در اربعین امسال خدمات رسانی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه توزیع وعده های غذایی را هم در پایانه مرزی شلمچه و هم در چذابه خواهیم داشت، اضافه کرد: سال گذشته ۸ هزار وعده ناهار و ۱۸هزار وعده شام سبک بین زائران توزیع شد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال این آمار چیزی حدود بیست درصد افزایش داشته باشد.

تویراتیان با بیان اینکه امسال اتباع خارجی از مرز چذابه تردد خواهند داشت، تصریح کرد: امسال هم در بحث اسکان و هم مباحث فرهنگی و رسانه‌ای به نوعی به روزرسانی را در ارائه خدمات انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون از استان خوزستان حدود سه هزارنفر ثبت نامی برای خادمی در مواکب شهدای دانشجو داشته‌ایم که این افراد پس از مصاحبه در بازه های زمانی مختلف در مواکب استقرار می‌یابند.

 ثبت‌نام ۳ هزارنفر برای خادمی در مواکب شهدای دانشجو 

معاون فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی استان خوزستان افزود: تقریبا در هر موکب درمانی و تغذیه و... حدود ۶۰ نفر را به عنوان خادم خواهیم داشت و در مجموع پیش بینی می‌کنیم بالای ۲هزار نفر در بازه های زمانی مختلف در مواکب خدمت رسانی کنند. 

وی با اشاره به اسکان زائران هم گفت: در اهواز چهار حسینیه با ظرفیت بیش از صدنفر ، در چذابه دو اقامتگاه با ظرفیت صد نفر و در شلمچه نیز اقامتگاهی با ظرفیت ۱۴۰ نفر تدارک دیده شده است.

تویراتیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر دانشجویان در خوابگاه ها حضور ندارند ما در قرارگاه این آمادگی را داریم که در صورت بروز مشکل و یا اعلام نیاز ظرفیت خوابگاه‌ها را نیز در اختیار زائران قرار بدهیم. 

انتهای پیام/ 

نظر شما