شناسهٔ خبر: 62050600 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ریابکوف: همکاری نظامی روسیه و ایران ادامه دارد

معاون وزیر خارجه روسیه، می‎گوید که مسکو و تهران به همکاری‌های نظامی خود ادامه خواهند داد و هیچ تغییری در این زمینه به وجود نیامده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه پس از انتشار گزارش‌هایی ادعایی درباره درخواست واشنگتن از تهران برای توقف آنچه «فروش هواپیما‌های بدون سرنشین به مسکو» خوانده شده، گفت: همکاری نظامی روسیه با ایران تسلیم فشار‌های ژئوپلیتیکی نخواهد شد. 

«ریابکوف»، با اشاره به اینکه هیچ تغییری وجود ندارد و همکاری با ایران ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: ما کشور‌های مستقلی هستیم و تسلیم دیکته‌های آمریکا نمی‌شویم.

این مقام وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو مطلع است که آمریکا و ایران از جمله از طریق میانجیگری کشور‌های خلیج فارس در تماس هستند، بیان کرد: روسیه این را نشانه مثبتی از دستیابی به توافق هسته‌ای می‌داند.

به گفته وی، ما معتقدیم که اگر در موضوع برنامه هسته‌ای ایران درباره تفاهمات خاصی صحبت می‌کنیم، این یک لحظه مثبت است. 

معاون وزیر خارجه روسیه، می‎گوید: اگر مذاکرات در حال انجام است، باید تشدید کار برای احیای کامل برجام دنبال شود.

«ریابکوف»، عنوان کرد که ایران آماده از سرگیری مذاکرات در وین درباره توافق هسته‌ای بوده و روسیه و چین موافق چنین تصمیمی هستند.

معاون وزیر خارجه روسیه، در بخشی دیگر گفت: مسکو معتقد است که غرب به دلیل ملاحظاتی که مستقیما به برجام مرتبط نیست، موضعی جدا گرفته است که می‌توان آن را به طور کلی ادامه تلاش‌ها برای اعمال فشار بر کشور‌ها توصیف کرد.

انتهای پیام/

نظر شما