شناسهٔ خبر: 62045185 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ملی‌پوشان بسکتبال برای جام‌جهانی آماده هستند

برزیل اولین سد بلند ایران

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جدال سخت تیم‌ملی بسکتبال در جام‌جهانی ۲۰۲۳ با دیدار با برزیل آغاز می‌شود. این رقابت‌ها که از روز گذشته به میزبانی سه کشور فیلیپین، ژاپن و اندونزی برگزار می‌شود، روز گذشته با برتری ۹۸ بر ۷۲ استرالیا مقابل فنلاند و ۸۱ بر ۶۷ ایتالیا برابر آنگولا رسماً شروع شد.
شاگردان هاکان دمیر در گروه هفتم جام‌جهانی با اسپانیا، برزیل و ساحل‌عاج همگروه هستند. ملی‌پوشان ایران امروز (۱۵: ۱۳) در جاکارتا رودرروی قناری‌ها قرار می‌گیرند. حریف قدرتمند امریکای جنوبی هم‌اکنون رتبه سیزدهم رده‌بندی فیبا را در اختیار دارد و در جام‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ موفق به شکست تیم کشورمان شده است. برزیل در سال‌های دور دو بار قهرمانی جام‌جهانی را جشن گرفته و در هر ۱۸ دوره گذشته این رقابت‌ها حضور داشته است. در جام‌جهانی ۲۰۱۹ برزیل مقام سیزدهم را به دست آورد. ماتئوس، رائول نتو، لوکاس دیاس و هوئرتاس مهم‌ترین ستاره‌های برزیل هستند. تیم ایران هم تجربه حضور در جام‌جهانی را دارد و برای چهارمین دوره متوالی سهمیه حضور در این رقابت‌ها را به دست آورده است. هدایت تیم‌ملی به عهده سرمربی اهل ترکیه است، درحالی‌که صعود به جام ۲۰۲۳ حاصل تلاش دو سرمربی ایرانی بود. تیم بیست و دوم فیبا برای رسیدن به این هدف روز‌های سختی را پشت سر گذاشت و در این مسیر دست به تغییر سرمربی هم زد، حتی پس از گرفتن سهمیه جام‌جهانی، نتایج ضعیف قبلی باعث شد دوباره پای مربی خارجی به تیم‌ملی باز شود.
بدون شک مصاف با اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی دوره گذشته بسیار سخت خواهد بود، اما پیش از آن باید به فکر مواجهه با برزیل بود. در ترکیب تیم‌ملی حامد حدادی ستاره شناخته شده ایران حضور دارد که بعد از گذراندن دوران نقاهت باز هم امید اصلی تیم محسوب می‌شود. درحالی‌که جای خالی محمد جمشیدی در این دوره خالی است، اما بازیکنان دیگر تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا تیم ما بهترین نتایج را کسب کند. در ادوار گذشته عناوین نوزدهم (جام ۲۰۱۰)، بیستم (جام ۲۰۱۴) و بیست و سوم (جام ۲۰۱۹) نصیب بسکتبال ایران شده است. علی آرزومندی، مربی تیم‌ملی از آمادگی ملی‌پوشان پس از حضور در اردو‌های خارجی گفت: «با امید و نگاه مثبت به آینده آماده حضور در این رویداد هستیم. بعد از دو بازی برگزار شده در تورنمنت پیک وارد اندونزی شدیم و شرایط تیم خوب است. امیدواریم اتفاقات خوبی برای ما در این جام رخ بدهد و بتوانیم به اهداف خود دست یابیم. تمرینات تیم در حال برگزاری است و در این مدت تمرین با وزنه و مرور تمرینات در سالن را در برنامه داشتیم. برای اولین بازی آماده هستیم. با امید به میدان می‌رویم. تمام تلاشمان را می‌کنیم که با ثبت عملکرد مناسب به اهداف خود برسیم و امیدوارم این مهم محقق شود.»

نظر شما