شناسهٔ خبر: 62013120 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقام قضایی: طرح تسهیل غیراصولی است و باید در رابطه با آن تجدیدنظر شود

­رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه: طرح تسهیل غیراصولی است و باید در رابطه با آن تجدیدنظر شود.

صاحب‌خبر -

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: طرح تسهیل به صورت غیراصولی و بدون نگاه کارشناسی و آسیب شناسی‌های لازم در دستور کار قرار گرفت و به تصویب رسید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما - حسن عبدلیان پور اظهار کرد: طرح تسهیل از گذشته با پیگیری‌های مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خارج شده بود، اما اخیرا با یک نگاه اقتصادی توسط کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به صورت غیراصولی و بدون نگاه کارشناسی و آسیب شناسی‌های لازم در دستور کار قرار گرفت و متاسفانه به تصویب رسید.
رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ادامه داد: تصویب این طرح دو چالش را به دنبال خود ایجاد کرد، در وهله اول با توجه به تصویب قانون تسهیل با چالش‌های گوناگونی که روبه رو بودیم و تصویب شد، نقض غرض است و به منظور جذب حداکثری حقوقدانان، قانون تسهیل تصویب شد.
وی افزود: امروزه این طرح از آنجاییه که این قانون به صورت کامل اجرایی نشده، مورد تعرض قرار گرفته است و باعث شد تا افرادی که نتیجه قانون در نظرشان بود از بین برود.
عبدلیان پور تصریح کرد: از طرفی این افراد در محاکم حقوقی قصد دفاع از افراد را دارند لذا برای انجام این کار نیاز به یکسری مقدمات است و باید افراد تایید صلاحیت و نظارت شوند و به آن‌ها آموزش داده شود، با توجه به این موارد اگر تخلفی از این افراد مشاهده شود در کجا و توسط چه مرجعی باید به این تخلفات رسیدگی شود؟

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: این طرح غیراصولی است باید در خصوص آن تجدیدنظر شود.

نظر شما