شناسهٔ خبر: 62008514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تمهیدات موکبهای اربعین از تمرچین تا کربلا

هیئت ایرانی در سفر به عراق درخصوص نحوه ارائه خدمات به زوار ایرانی در مسیر تمرچین به نجف با طرفهای عراقی رایزنی کردند.

صاحب‌خبر -

تمهیدات موکبهای اربعین از تمرچین تا کربلابه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی،  هیئت ایرانی در سفر به عراق درخصوص نحوه ارائه خدمات به زوار ایرانی در مسیر تمرچین به نجف با طرفهای عراقی رایزنی کردند.

در جریان این نشست، دوطرف در خصوص مسائل مختلف از جمله هزینه های حمل و نقل زائران در داخل خاک عراق گفتگو کردند.

 

 

آقای میر احمدی رئیس ستاد اربعین کشور از نحوه ارائه خدمات در مرز تمرچین پیرانشهر و مواکب حسینی در مسیر اقلیم کردستان عراق تا نجف اشرف بازدید کرد.

آقای ریبر احمد وزیر امور داخل اقلیم کردستان عراق در دیدار با آقای میراحمدی رئیس ستاد اربعین کشور و آقای معتمدیان استاندار آذربایجان غربی از آمادگی کامل اقلیم کردستان عراق برای میزبانی از زائران اربعین حسینی خیر داد.

یکی از مسائلی که در دیدار مسئولان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق مطرح شد موضوع کاهش قیمت حمل و نقل در منطقه اقلیم مردستان عراق بود.

سال گذشته از مرز تمرچین پیرانشهر بیش از ۷۰ هزار زائر تردد کردند که امسال این مرز آمادگی میزبانی برای ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی را دارد.

 

 

<div id="video-display-embed-code_10046119"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3954889/10046119?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما