شناسهٔ خبر: 62002834 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فراخوان نهمین جایزه جهانی اربعین منتشر شد

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فراخوان نهمین دوره جایزه جهانی اربعین را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جایزه جهانی اربعین به برگزیدگان در رشته‌های عکس، فیلم، سفرنامه، فعالان فضای مجازی، خادمان اربعین، اربعین پژوهی و نویسندگی کتاب، با موضوع اربعین تعلق می‌گیرد.

دبیر جایزه جهانی اربعین با اعلام این خبر گفت: موضوع کلی این رویداد پرداختن با زاویه علم، ادب و هنر به موضوع امام حسین، عاشورا و اربعین است، اما امسال به دلیل هتک حرمت‌های مکرر به ساحت قرآن کریم، علاوه بر موارد یاد شده نگاهی ویژه به قرآن در اربعین، قرآن در عاشورا و قرآن در سبک زندگی و سیره امام حسین علیه السلام، خواهد بود.

شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در پیام‌رسان‌های ایتا، بله، واتساپ و تلگرام به شماره ۰۹۳۹۵۹۹۹۳۹۳ ارسال کنند.

علاقه‌مندان همچنین می‌توانند آثار خود را در اینستاگرام به نشانی: intl-arbaeen-award@ ارسال کنند همچنین این امکان وجود دارد که در صورت نداشتن شبکه‌های اجتماعی آثار خود را به پایگاه اینترنتی http://intlarbaeen.com ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۲۶ آذر ۱۴۰۲ است. مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ همزمان با سالروز ارتحال حضرت زینب (س) برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سال ۱۳۹۳ با توجه به ظرفیت معنوی اربعین سید و سالار شهیدان، که با راهپیمایی میلیونی شیفتگان آن حضرت از سراسر جهان همراه است، تصمیم به برگزاری رویدادی فرا ملی گرفت تا جلوه‌های این رویداد دینی بین‌المللی را به نحوی درخور به جهانیان نشان دهد. به این ترتیب نخستین جایزه جهانی اربعین با موضوع عکس در سال ۹۳ برای نخستین‌بار در ایران و جهان برگزار شد.

 

<div id="video-display-embed-code_10044772"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3954493/10044772?width=600&height=300"></script></div>

نظر شما