شناسهٔ خبر: 61996420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور خبر داد

آبرسانی به زوار اربعین از نواحی مرزی تا 4 شهر زیارتی

صاحب‌خبر -
 
 
 
به گفته سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور آبرسانی به زوار اربعین در تمام مرزهای غربی ایران، حتی در ورودی چهار شهر عراق و نیز آبرسانی سیار به مواکب آغاز شده است.
به گزارش کیهان، ‌هاشم امینی، در نشست خبری دیروز خود درخصوص خدمت‌رسانی صورت گرفته به زائران اربعین حسینی گفت: در مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان، خسروی و سومار در کرمانشاه، مهران در ایلام، باشماق در کردستان و شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در حوزه آب و فاضلاب آغاز شده و تا بعد از مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.
معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: در حال حاضر گروه‌های عملیاتی مستقر در عتبات عالیات برای برپایی حمام در شهرهای کربلا، نجف و سامرا، کار آبرسانی سیار را آغاز کرده‌اند. از سوی دیگر اتصال موکب‌های ایرانی مستقر در عتبات عالیات به شبکه آب شهری و جمع‌آوری فاضلاب مواکب توسط همکاران اعزامی هم در حال انجام است و این خدمات تا پایان مراسم اربعین در کشور عراق به صورت مستمر ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در چهار شهر زیارتی عراق بیش از دو و نیم کیلومتر لوله‌گذاری آب و فاضلاب انجام شده، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات انشعاب آب به 850 موکب مستقر و انشعاب فاضلاب 350 موکب انجام شده است. ضمن اینکه 790 حمام سیار در چهار شهر زیارتی به‌خصوص کربلا برپا شده و شست‌وشوی شبکه فاضلاب کربلا به طول سه هزار و 500 متر برای مقابله با گرفتگی شبکه فاضلاب این شهر نیز صورت گرفته است. برای رفع حوادث شبکه فاضلاب در مرزهای غربی و نیز چهار شهر عراق 50 مورد اقدامات مهندسی انجام داده‌ایم.
امینی به اقدامات صورت گرفته در غرب کشور برای آبرسانی ویژه اربعین نیز‌ اشاره کرد و گفت: در غرب کشور با ایجاد حدود 14 کیلومتر خطوط انتقال آب، احداث ده‌ها مخزن ذخیره و احداث 10 ایستگاه پمپاژ، شرایط پایداری در تامین آب در مرزهای غربی برای زائران فراهم شده است. خطوط جمع‌آوری فاضلاب به طول 31 کیلومتر برای حجم بیش از 2500 متر مکعب و ارائه خدمات انشعاب فاضلاب به مواکب و تاسیسات مجاور موکب‌ها نیز انجام شده است.
سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در کلیه مرزهای غربی گروه‌های نظارت بهداشتی به صورت روزانه و مستمر کار کنترل کیفی آب را انجام می‌دهند، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تامین آب پارکینگ، تامین آب سکوهای آبرسانی و کارخانه‌های یخ‌سازی نزدیک مرزهای غربی برای ارائه خدمات آب شرب به 500 هزار نفر در روز صورت گرفته است.
وی با ‌اشاره به آخرین وضعیت طرح‌های آبرسانی در شهرهای مختلف در زمان اوج مصرف آب هم اظهار داشت: در سال گذشته با دستور وزیر نیرو مبنی بر حرکت جهادی برای بهبود شرایط آبرسانی در سطح کشور و جلوگیری از بروز تنش آبی در زمان پیک مصرف، با در نظر گرفتن سابقه تنش‌های آبی در سال‌های گذشته تعداد ۸۵ طرح اضطراری برای ۳1 استان کشور در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تعریف شد. از آبان ماه سال قبل تاکنون هم به صورت هفتگی وضعیت پروژه‌ها علاوه‌بر رصد و پایش در شرکت مهندسی آبفای کشور با حضور وزیر نیرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.
امینی درخصوص اقدامات انجام شده در استان سیستان و بلوچستان هم گفت: وزارت نیرو به طور جدی پیگیر تأمین آب برای مردم سیستان است و از مهرماه سال قبل پروژه‌های کوتاه مدت تامین آب و شیرین‌‌سازی آب دریا را با سرعت پیش بردیم. پروژه‌های میان مدت و بلندمدت این استان هم پیشرفت خوبی دارند و دولت سیزدهم در بحث آب توجه ویژه به مردم سیستان دارد.

نظر شما