شناسهٔ خبر: 61995672 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ابلاغ منشور پنجره واحد زمین از سوی کارگروه فراقوه‌ای

منشور پنجره واحد ضمن تهیه و بررسی در کارگروه فراقوه‌ای, از سوی این کارگروه و ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما, شورای راهبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متشکل از نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در جلسه ای مشکلات و موانع راه اندازی زیرسامانه پایش پنجره واحد مدیریت زمین و راهکارهای دستیابی آسان مردم به این سامانه را مورد بررسی قرار داده است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی در این جلسه گفت: برابر ماده ۵ ضوابط اجرایی مدیریت زمین، منشور پنجره واحد تهیه شد و جهت اظهار نظر و رسیدگی در کارگروه فراقوه‌ای قرار گرفت و خوشبختانه با تلاش کارگروه فراقوه‌ای و همچنین ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ابلاغ شد.

حسین میررجبی از اتصال ۱۸ استان کشور به زیر سامانه پنجره واحد زمین خبر داد و افزود: در صدد فراهم کردن شرایطی هستیم تا سایر استان ها به این سامانه اتصال پیدا کنند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه همه دستگاه‌ها اطلاعات اولیه و مقدماتی را بارگذاری کرده اند اما هنوز برخی دستگاه‌ها به درگاه صدور مجوز متقاضیان اتصال پیدا نکرده اند و متاسفانه صدور مجوزی از این طریق صورت نپذیرفته است که ما پیگیری می‌کنیم قطعا باید نسبت به کوتاهی ها و قصوری که دارند پاسخگو باشند.

مدیرکل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات و مجری پروژه پنجره واحد مدیریت زمین نیز گفت: سامانه یک پلتفرمی بین دستگاهی است که به انجام دو اقدام اساسی در حوزه اراضی شامل: صدور الکترونیکی مجوزهای حوزه زمین و پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای می‌پردازد.

مازیار مباشری در موضوع پایش اراضی با اشاره به سه بخش؛ تامین تصاویر، پردازش تصاویر و توزیع تصاویر افزود: در این سه حوزه با چالش و مشکلاتی روبرو هستیم و هنوز برای تمامی پهنه ها نقشه لازم وجود ندارد و از این بابت روند کار پنجره واحد مدیریت زمین به کندی پیش می رود.

رییس سازمان منابع طبیعی و مدیر راهبری و هماهنگی امور سامانه پنجره واحد مدیریت زمین هم اظهار داشت: نتیجه کار سامانه باید دسترسی سهل الوصول مردم محلی و روستایی به سامانه باشد؛ انهایی که ناچارند برای گرفتن یک مجوز ماهها به ادارات مختلف مراجعه کرده و در صف انتظار بمانند. این سامانه باید موجب رضایت مندی مردم شود.

عباسعلی نوبخت افزود: ما نباید نگاه یک بعدی به موضوع سامانه داشته باشیم زیرا برخی دستگاه‌ها اقدامات زیادی انجام دادند تا این سامانه راه اندازی شود و شکل بگیرد. برخی دستگاهها هم در این میان کوتاهی و قصور داشته اند. این کم کاری ها از سوی برخی دستگاهها باید مشخص و اعلام شود.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا پایان شهریور ماه تمام استان‌ها را در زیرسامانه پایش حداقل در یک پهنه اتصال بدهیم و این اتصال و صدور مجوز زمانی می تواند جنبه کامل عملکردی به خود بگیرد که دیگر دستگاه‌ها نیز وظیفه خود را بخوبی انجام دهند.

نظر شما