شناسهٔ خبر: 61989807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه وزارت دفاع

آقای رئیسی از آخرین دستاورد‌های فناورانه و پیشرفته بخش‌های تسلیحات و تجهیزات هوایی، زمینی و دریایی، تجهیزات الکترونیک و مخابرات، اپتیک، انرژی‌های تجدیدپذیر نوین، تجهیزات پدافند شیمیایی و محصولات غذایی و زیستی وزارت دفاع بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی به مناسبت روز «صنعت دفاعی» بازدیدی یک و نیم ساعته از نمایشگاه صنایع و تجهیزات دفاعی کشور داشت.

بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه وزارت دفاع

سازمان‌های صنایع هوایی، هوافضا، دریایی، دفاعی، پژوهش‌های نوین دفاعی (سپند)، اتکا، صنایع الکترونیک ایران (صاایران) و سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه، آخرین دستاورد‌های پیشرفته و فناورانه خود را به نمایش گذاشته بودند.
 
انواع پهپاد‌ شناسایی و عملیاتی برد بلند و برد کوتاه، از جمله پهپاد جدید مهاجر ۱۰، انواع راکت‌ و موشک‌های برد بلند و برد کوتاه از جمله موشک‌های قدر، قیام، خرمشهر، حاج قاسم، ابومهدی، انواع خودرو‌ی راهکنشی از جمله الگو‌های ارس و طوفان، انواع محصول رزم دریایی شامل طیف وسیعی از اژدرها، سامانه‌های پرتاب موشک، تجهیزات جنگ الکترونیک، تجهیزات پدافند شیمیایی، انواع موتور‌ پهپاد و هواپیما، دستاورد‌های سازمان جغرافیایی و تولیدات سازمان صنایع غذایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این نمایشگاه ارائه شده بود.
 
رئیس جمهور، پس از بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه، با قدردانی از تلاش‌های انجام شده، این دستاورد‌ها را مایه اقتدار و افتخار توصیف کرد و گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم اقتدار و قدرت ملی، توانمندی تولید و تأمین ابزار و تجهیزات دفاعی بوده است که این کار را دست‌اندرکاران وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به شایستگی انجام داده‌اند.
 
آقای رئیسی، رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ ـ نمونه ارتقا یافته پهپاد مهاجر ۶ ـ را نتیجه خلاقیت و ابتکار دانشمندان جوان کشور دانست که موجب خوشحالی، افتخار و تقویت عزت کشور است.
 
رئیس جمهور، همچنین پیشنهاد کرد بخش‌هایی از این نمایشگاه که قابلیت نمایش برای عموم را دارد، در قالب اردو‌های راهیان پیشرفت در معرض بازدید جوانان کشور قرار گیرد تا آینده سازان ایران از پیشرفت‌های فناورانه کشور مطلع شوند و روحیه «امید» و «ما می‌توانیم» در آنان تقویت شود.

نظر شما