شناسهٔ خبر: 61986987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پلمپ ۱۰ واحد صنفی به دلیل استفاده از اسامی بیگانه

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۱۰ واحد صنفی به دلیل استفاده از اسامی بیگانه و در راستای اجرای قانون منع به کارگیری اسامی بیگانه در استان پلمب شدند.

صاحب‌خبر -

پلمپ ۱۰ واحد صنفی به دلیل استفاده از اسامی بیگانهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ وحید حیدری اظهار داشت: امسال ۷۰۰ واحد صنفی و تجاری در راستای اجرای قانون منع استفاده از اسامی و عناوین بیگانه در بوشهر توسط واحد تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شناسایی شده است.

وی افزود: از این شمار واحد تجاری ۱۰۰ مورد اخطار گرفته‌اند که ۱۰ مورد نیز به تعطیلی و پلمب واحد تجاری منجر شد.

حیدری با بیان اینکه بیشترین اخطار‌ها مربوط به صنف پوشاک، رستوران و موبایل است گفت: برخی از اسامی به دلیل دوگانگی به استعلام نیاز دارند که در این راستا از آغاز سال جاری ۲۵۰ واحد تجاری برای استعلام از اسامی واحد خود به سامانه پاسداشت زبان فارسی مراجعه کردند که شماری از آن‌ها نیاز به استعلام از تهران داشت اقدامات لازم جهت رفع مشکل انجام شد.

کارشناس تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: مطابق با قانون دستگاه‌هایی که به کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، اماکن تجاری و خدماتی پروانه تاسیس، کسب، بهره‌برداری و اجازه فعالیت می‌دهند، موظف هستند قبل از صدور پروانه و اجازه تولید به واحد‌های دارای اسامی بیگانه طی ابلاغیه و تذکر به واحد مذکور نسبت به جلوگیری از ثبت اسم بیگانه و تغییر نام موسسه یا محصول واحد مذکور اقدام کنند.

عبدالصمد دشتی افزود: با وجود اینکه مجلس شورای اسلامی کلیه دستگاه‌ها را مکلف به اجرای این قانون کرده، اما برخی از دستگاه‌ها از جمله مجامع امور صنفی به بهانه اینکه این قانون مربوط به ما نیست و تابع قوانین نظام صنفی هستیم، به آن عمل نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: با این وجود برخورد و پلمب واحد‌های متخلف در محدوده بهمنی، سنگی، جفره و لیان شهر بوشهر بازتاب مناسبی داشت و باعث شد تا شماری از واحد‌های استفاده کننده از اسامی بیگانه نسبت به تغییر نام خود اقدام کنند و افرادی که قصد انتخاب نام برای واحد خود را داشتند نیز با دقت و حساسیت بیشتری این کار را انجام دهند.

نظر شما