شناسهٔ خبر: 61984374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عماد هلالی بعنوان سخنران اصلی پارلمان متحد کشورهای عربی دعوت شد

«جامعة الأمة العربیة»، از دکتر “عماد هلالی”، فعال اجتماعی در استان خوزستان، جهت حضور و سخنرانی در اجلاس آتی خود، دعوت بعمل آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وبسایت جامعة الأمة العربیة، از این فعال اجتماعی و نخبه خوزستانی، جهت حضور بعنوان سخنران رسمی در این اتحادیه منطقه ای دعوت به عمل آمده است.

این اولین دعوت «جامعة امة العربیه»، از یک شخصیت خوزستانی جهت سخنرانی است. به نقل از دبیر کل آن ، این سخنرانی با حضور برخی نخبگان جهان و تعدادی از سران کشور های عربی انجام خواهد گرفت.

دکتر عماد هلالی، دارای نگاهی وحدت گرایانه است و همچنین، از موسسین «اتحاد شعرای عرب» و «جامعه متخصصین» در ایران است. وی ریاست شورای مشترک فعالان عرب ایران را در سوابق خود دارد.

هلالی، متولد ۱۳۶۱(ه.ش) است. وی دارای مدرک فوق لیسانس حقوق و دکترای علوم دیپلماتیک از لبنان می باشد

«جامعة الأمة العربیة»

جامعة الامة العربیه مهمترین و بزرگترین پارلمان اتحادیه کشورهای عربی است ، ساختار سازمان بین‌ المللی و غیر دولتی می باشد و زبان رسمی این تشکل عربی است ،
اعضای اولیه ان متشکل از کشورهای عربستان سعودی ، لبنان، یمن ، اردن، جمهوری عراق و جمهوری سوریه بود که دفاتر آن در دمشق و قاهره تاسیس شد .پس از گذشت مدت زمانی ،از فعالیت آن به تدریج کشورهای عمدتاً عربیِ درجنوب غرب آسیا و شمال آفریقا نیز به عضویت این پارلمان درامدند.

در ابتدای تشکیل این پارلمان مواضع اصلی آن در دفاع از موضوع قدس و فلسطین بود و اعضای این اتحادیه تلاش می کردند تا وحدت جامعه اسلامی و عربی را ایجاد کنند. اما آرام آرام ماهیت این نهاد به سمت تمامی اموری که برای گسترش و ثبات صلح، تنش زدایی و مطالبات جوامع عربی سراسر جهان رفت که این مهم با تشکیل کمیسیونهای متعدد تا امروز ‌ادامه و گسترش یافته است.

جامعه امة العربیه با عنوان بزرگترین سازمان اتحادی برقرای صلح جهان عرب می باشد. این جامعه همه ساله کنفرانس های بین المللی را در راستای اهداف خود برگزار می نماید و اخیرا در اقدامی شایسته و بی سابقه ای از دکتر عماد هلالی(نخبه خوزستانی) بعنوان سخنران رسمی در اجلاس آتی خود دعوت نموده است.

46

برچسب‌ها:

نظر شما