شناسهٔ خبر: 61983214 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گشایش نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو در روسیه

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو، قطعات و تجهیزات روسیه موسوم به «اتومبیلیتی ۲۰۲۳» از روز دوشنبه در مرکز نمایشگاه‌های اکسپوسنتر مسکو گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ ­سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، از مسکو، نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو، قطعات و تجهیزات روسیه موسوم به «اتومبیلیتی ۲۰۲۳» در مسکو گشایش یافت.

<div id="video-display-embed-code_10041036"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3953553/10041036?width=600&height=350"></script></div>

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو، قطعات و تجهیزات روسیه موسوم به «اتومبیلیتی ۲۰۲۳» از روز دوشنبه با حضور بیش از یک‌هزار و ششصد شرکت از ۲۲ کشور جهان و نیز خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی در مرکز نمایشگاه‌های اکسپوسنتر مسکو گشایش یافت.

در این نمایشگاه دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران، از جمله ایران‌خودرو و سایپا و نیز ۲۲ شرکت قطعه‌سازی کشورمان، محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

مراسم گشایش مجموعه‌غرفه‌های جمهوری اسلامی ایران که در فضایی به وسعت بیش از دو هزار متر مربع دایر شده است، با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، مقامات صنعت خودروسازی روسیه و مدیران شرکت‌های خودروسازی و قطعه سازی ایرانی برگزار شد.

آنا مانیلووا، مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو روسیه در گفتگو با خبرگزاری روسیه به توانمندی شرکت‌های ایرانی در صنعت خودرو، قطعه و تجهیزات فنی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران امسال از نظر کمی و کیفی، نسبت به دوره‌های قبل، حضور پررنگ‌تری دارد.

نیز گفت: ایران از نظر صنعت قطعه‌سازی و تجهیزات خودرو، توانمندی بالایی دارد و بازار روسیه نیازمند این قطعات است.

وی به ورود خودرو‌های ایرانی به بازار روسیه اشاره و تاکید کرد: خودرو‌های تولید ایران همین حالا وارد بازار روسیه شده و با توجه به کیفیت بالا و قیمت رقابتی مورد توجه شهروندان روسی قرار گرفته است.

نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو از روز دوشنبه ۳۰ مردادماه تا پنجشنبه ۲ شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان است.

مدیران و فعالان صنعت خودروی ایران در حاشیه این نمایشگاه، ضمن برگزاری نشست‌های تخصصی با خودروسازان و قطعه‌سازان دیگر کشور‌ها و نیز حضور در نشست مشترک با انجمن‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه، راه‌های حضور در بازار این کشور را بررسی خواهند کرد.

نظر شما