شناسهٔ خبر: 61973704 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

جولایی:۱۲ هزار و ۶۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در کشور داریم

رییس هیات امناء ستاد دیه کشور گفت: هم اکنون ۱۲ هزار و ۶۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در کشور داریم که از این جمع تعداد ۴۶۹ نفر زن و ۱۲ هزار و ۱۸۱ نفر مرد هستند.

صاحب‌خبر -

رییس هیات امناء ستاد دیه کشور گفت: هم اکنون ۱۲ هزار و ۶۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در کشور داریم که از این  جمع تعداد  ۴۶۹  نفر زن و ۱۲ هزار و ۱۸۱ نفر مرد هستند.
 به گزارش ایسنا، اسدالله جولایی در نشست خبری ضمن ارائه عملکرد ستاد دیه  در پنج ماه نخست سال گفت: از شروع فعالیت ستاد دیه در رمضان سال ۱۳۶۹ تا به امروز قریب به ۱۶۰ هزار زندانی غیرعمد از بند رهایی یافته اند که تحقق این توفیق با همیاری مسئولین ادوار مختلف و همراهی خیرین میسر شده است.
وی افزود:  به دنبال همین سابقه درخشان در ۵ ماهه اول سالجاری نیز  تعداد ۳ هزار و ۲۷۴  زندانی جرایم غیرعمد از بند حبس رهایی یافتند که از این تعداد  ۳ هزار و ۱۴۲ زندانی مرد و ۱۳۲ محکوم زن بودند.
وی با بیان اینکه طلبکاران در خط مقدم برای آزادی زندانیان غیرعمد قرار دارند، گفت: مبلغ بدهی این زندانیان رقمی حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان بود که در فرآیند رسیدگی با تلاش شبانه روزی کمیته های صلح و سازش تا میزان ۲۳ درصد محکومٌ به از سوی شکات و اولیاء دم گذشت شد.  همچنین حدود ۹۸ درصد زندانیان آزاد شده محکومیت های مالی( بدهکاران مالی ، مهریه و نفقه) بوده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما