شناسهٔ خبر: 61968852 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

انجمن تجارت الکترونیک: نهادهای متولی به اظهارنظرهای شریعتمداری پاسخ دهند

پیوست

صاحب‌خبر -
انجمن تجارت الکترونیک تهران در واکنش به یادداشت اخیر حسین شریعتمداری از نهادهای متولی خواسته است در برابر «اظهارنظرهای غیرکارشناسی، غیرواقعی و خلاف قانون» اقدام کنند.
 
 
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان هفته گذشته در یادداشتی پیشنهاد کرده بود مالکیت و مدیریت استارت‌آپ‌ها به «نظام» واگذار شود. او دلیل این امر را «قانون‌گریزی» عنوان کرده بود و همچنین گفته بود زمزمه‌هایی برای تحقق این خواسته در میان مسئولان شنیده می‌شود.
 
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به این یادداشت گفته بود: این حرف‌ها را جدی نگیرید و اکنون انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه‌ای اظهارات شریعتمداری را فراقانونی و غیر اخلاقی دانسته است.
 
در ابتدای این بیانیه آمده است: «برخی رسانه‌ها در هفته‌های اخیر، کسب‌وکارهای دیجیتال را به ناهنجاری‌های فرهنگی متهم کرده و پیشنهاد به مصادره‌ی آن‌ها داده‌اند. گذشته از تضاد بارز این نظرها با مفهوم مالکیت خصوصی که صراحتا در اصول ۴۶ و ۴۷  قانون اساسی آمده است، بی‌اعتمادی و ناامیدی طیف وسیعی از کارآفرینان را نیز به‌همراه داشته است.»
 
در ادامه می‌خوانیم:‌‌ «انجمن تجارت الکترونیک تهران هم‌گام با سایر فعالان اقتصادی کشور، مراتب اعتراض خود را به این نوع اظهارات فراقانونی و غیراخلاقی اعلام می‌دارد و تاکید می‌کند طرح اتهام‌های بی‌اساس و خدشه‌دار کردن هویت کسب‌وکارها توسط برخی رسانه‌ها، حاصلی جز افزایش شکاف اجتماعی، کاهش فعالیت‌های مولد اقتصادی و خروج بیشتر سرمایه‌های مادی و انسانی از کشور ندارد.»
 
 
انجمن اعلام کرده است فعالان اقتصاد دیجیتال با وجود این ناملایمت‌ها دست از کار نمی‌کشند: «هرچند که کارآفرینان و فعالان اقتصاد دیجیتال ایران هم‌چون گذشته در مسیر توسعه در حرکت‌اند و باوجود این ناملایمت‌ها، از کار و ارزش‌آفرینی دست نمی‌کشند، اما نمی‌توان و نباید منکر پیامدهای این‌چنین اظهارنظرهایی شد و به‌سادگی از کنارشان گذشت.»
 
در این بیانیه همچنین از نهادهای متولی درخواست شده است: «ما از نهادهای متولی حوزه تجارت الکترونیک و فضای مجازی کشور می‌خواهیم بر مبنای قانون، نسبت به حمایت از فعالان اقتصاد دیجیتال کشور برخاسته و در برابر اظهارنظرهای غیرکارشناسی، غیرواقعی و خلاف قانون اقدام نمایند.»

نظر شما