شناسهٔ خبر: 61965738 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیین بدرقه زائران امام حسین (ع) در میدان آزادی

آیین بدرقه زائران امام حسین (ع) جمعه در میدان آزادی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

یین بدرقه زائران امام حسین (ع) در میدان آزادیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران گفت:همزمان با برگزاری آیین بدرقه زائران امام حسین (ع) فعالیت‌های ستاد اربعین شهرداری برای خدمت رسانی به زائران آغاز می‌شود و به دلیل اینکه برخی از زائران تا دو روز بعد از اربعین در محدوده حاضر هستند تا دو روز بعد از اربعین هم به خدمت رسانی ادامه می‌دهیم.

محمد امین توکلی زاده همچنین با بیان اینکه اربعین بهترین الگوی کار مشارکتی است و یکی از موضوعات مهم ما مردمی سازی بود، گفت: از ابتدا در این حوزه نیز تاکید کردیم که ما پشت سر مردم حرکت کنیم و تمام قرارگاه‌های ما با عنوان مواکب محبان الرضا (ع) با مشارکت مردمی کار خود را انجام می‌دهند.

آقای توکلی زاده گفت: امسال ستاد اربعین شعار پرمفهمومی با عنوان حیاتنا الحسین (ع) برای اربعین دارد که دایره بزرگی از مفاهیم مختلف مانند سبک زندگی حسینی و جان خود را برای حسین فدا کردن زندگی با امام حسین را می‌توان برای آن تعریف کرد. برای بازخوانی فارسی آن نیز عنوان جانم حسین را تعریف کردیم و پویش‌های مردمی، توزیع اقلام فرهنگی و تولید سرود از دیگر اقدامات است.
وی افزود: یک جبهه فرهنگی بین ملت عراق و ملیت‌های مختلف شکل گرفته و ما جزئی از این جبهه فرهنگی هستیم و در حول این شعار چند پویش طراحی می‌کنیم.

نظر شما