شناسهٔ خبر: 61961208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در دیدار با مراجع عظام نوری همدانی، سبحانی و مکارم شیرازی؛

رئیسی: سفره مردم دغدغه همیشگی دولت است/ تقدیر مراج عظام تقلید از تلاش‌های دولت و تأکید بر استمرار آنها بر معیشت مردم

رئیس‌جمهور پس از حضور در استان قم به منظور شرکت در اجلاس روز جهانی مساجد با تعدادی از مراجع تقلید ازجمله آیت‌الله العظمی نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه به منظور زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، دیدار و گفتگو با مراجع عظام تقلید و شرکت در اجلاس روز جهانی مساجد در مسجد مقدس جمکران وارد استان قم شد.

حضور و سخنرانی در نخستین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در مسجد جمکران از جمله برنامه‌های امروز رئیس جمهور در استان قم است.

در این برنامه قرار است تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» منتشر شود.

زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با تولیت آستان مقدس و دیدار و گفت‌وگو با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام رئیسی در سفر به قم می‌باشد.

 

 

دیدار رئیس جمهور با آیت الله العظمی نوری همدانی در قم

رئیس جمهور پس از ورود به استان قم با حضور در بیت آیت‌الله العظمی نوری همدانی با این عالم برجسته دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در این دیدار بیان کرد: دولت در ابتدای کار با ۱۲ مشکل کلان مواجه بود. سفره مردم دغدغه همیشگی دولت است. در گرانی و تورم شاهد روند کاهشی هستیم.

آیت الله حسین نوری همدانی هم با قدردانی از خدمات دولت اظهار کرد: از شما درخواست داریم که توجه بیشتری به وضع معیشت مردم شود به ویژه موضوع ارزش پول ملی که نیازمند پیگیری ویژه است.

وی ریشه کن کردن فقر، جهل و تبعیض را از وظایف مسئولان دانست و گفت: در جریان تلاش شبانه روزی شما هستیم؛ مسافرت به استان‌ها و دیدار از نزدیک با مردم و گوش کردن مشکلات آن‌ها از مزایای دولت است که باید ادامه پیدا کند و در این مدت هم خدماتی صورت گرفته است و جای تقدیر دارد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: اقدامات قابل تقدیر است؛ اما باید توجه داشت که طبق سفارش حضرت امیرالمؤمنین (ع) اصل رضایت مردم است؛ اکنون مشکلات معیشتی مردم را آزار می‌دهد که دولت باید این موضوع را حل کند.

وی کاهش ارزش پول ملی را نگران کننده دانست و عنوان کرد: با وجود همه مشکلات نباید نسبت به اقدامات انجام شده و دستاورد‌ها سیاه‌نمایی و مردم را از انقلاب ناامید کرد، امروز دشمنان ما تمام سعی‌شان ناامید کردن ملت است.

 

 

دیدار رئیس جمهور با آیت الله جعفر سبحانی در قم

حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی از مراجع عظام تقلید قم، صبح امروز دوشنبه، در دیدار حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، ضمن تقدیر از خدمات و زحمات دولت و تشکر از اهتمام ویژه رئیس جمهور نسبت به مسائل فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب، بر ضرورت صیانت از ارزش‌های دینی در بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه ادارات و مراکز و موسسات دولتی تاکید کرد.

کنترل تورم و ثبات بازار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی از دیگر توصیه‌های حضرت آیت‌الله سبحانی به رئیس جمهور بود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نیز در این دیدار دلسوزی برای مردم، دغدغه‌مندی نسبت به ارزش‌های دینی و انذار دادن مسئولان نسبت به مسائل اعتقادی و معیشت مردم را از جمله ویژگی‌های برجسته این مرجع عالیقدر برشمرد و اظهار داشت: تلاش دولت در دو سال گذشته همواره اهتمام داشتن به دغدغه‌های علما و مراجع گرانقدر تقلید بوده است.

رئیسی در ادامه با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای توقف روند رو به رشد کشور با طراحی جنگ ترکیبی شامل شبیخون فرهنگی، مانع تراشی در مسیر تولید کشور، جلوگیری از صادرات کالا و ورود منابع ارزی به کشور گفت: بنای دولت حل مسائل کشور و مشکلات مردم به‌رغم همه این دشمنی‌هاست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت هرگز معیشت مردم را به اخم و لبخند دیگران گره نزده و نخواهد زد، تصریح کرد: رشد اقتصادی ۴ درصدی، رشد ۶ درصدی تولید و رکوردشکنی تجارت خارجی ۵۳ میلیارد دلاری با توسعه روابط با کشور‌های منطقه از جمله اقدامات دولت در مسیر پیشرفت کشور بوده است.

رئیسی پوشش بیمه‌ای رایگان دهک‌های پایین جامعه، رایگان شدن هزینه آب و برق مصرفی اقشار ضعیف و همچنین طرح دولت برای تثبیت قدرت خرید یارانه دریافتی دهک‌های پایین جامعه را از جمله اقدامات دولت برای حمایت از اقشار ضعیف دانست و افزود: تحقق رشد چشمگیر تولید و صادرات کشور در آینده نزدیک وضعیت را بهتر خواهد کرد.

رئیس جمهور شاخص‌های اقتصادی مثبت و روند کاهشی تورم را موید تحقق این اهداف دانست.

رئیسی همچنین با اشاره به مشکلات اجرای خصوصی‌سازی در دوره گذشته که باعث تعطیل شدن بسیاری از واحد‌های تولیدی شده بود، تصریح کرد: در این دوره علاوه بر اصلاح روند واگذاری‌ها، احیای کارخانجات تعطیل شده در دستور کار دولت است و مصمم هستیم به‌جای تصدی همه امور کشور نقش هدایت، حمایت و نظارت را به بهترین وجه ممکن ایفا کنیم.

 

 

دیدار رئیس جمهور با آیت‌الله مکارم‌شیرازی

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز دوشنبه، با حضور در بیت حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، با این مرجع عالیقدر دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، در این دیدار خدمات و فعالیت‌های شبانه‌روزی دولت برای رفع مشکلات کشور را شایسته تقدیر دانست و بر هدف‌گذاری اقدامات دولت برای ثبات بیشتر در بازار تاکید کرد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه موضوع عفاف و حجاب و مسکن در جامعه را از دیگر انتظارات به حق مردم دانست.

این مرجع عالیقدر در ادامه با بیان اینکه امید لازمه پیشرفت کشور است، تبیین دقیق، درست و به‌هنگام اقدامات و دستاورد‌های دولت برای اطلاع و آگاهی مردم را ضروری دانست و تاکید کرد: مردم ما بار‌ها اثبات کرده‌اند که به ارزش‌های اسلام و انقلاب پایبند هستند و شایسته این مردم است که همه دستگاه‌ها و مسئولان برای رفع خواسته‌هایشان تلاش کنند.

رئیس جمهور نیز در این دیدار دغدغه‌مندی این مرجع عالیقدر نسبت به مسائل فکری و فرهنگی جامعه قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین معیشت مردم را ستود و با تاکید بر اینکه دولت با اتکا به همه داشته‌ها و ظرفیت‌های کشور به‌دنبال ایجاد امید در جامعه است، به مرور شرایط کشور در زمان آغاز به کار دولت پرداخت و گفت: در ابتدای شروع به کار، دولت کشور با مشکلات عدیده‌ای در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی درگیر بود، اما از همان ابتدا با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌ها کار را آغاز و مانند همیشه عنایات خدای متعال را مشاهده کردیم.

رئیسی در ادامه افزود: اگر دولت با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، کمبود شدید کالا‌های اساسی، ناترازی در بخش گاز و برق، عقب ماندگی‌های شدید در زیر ساخت‌های کشور مواجه نبود، اثرات گشایش‌های انجام شده، خیلی زودتر به سفره‌های مردم می‌رسید، لکن دولت مجبور به رفع این نیاز‌های اساسی کشور بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با اتخاذ رویکرد عزتمندانه در سیاست خارجی و دیپلماسی متوازن، به جای محدود کردن جامعه جهانی به چند کشور، توسعه روابط با همه کشور‌ها را در دستور کار قرار داد، رشد تجارت تا ۵ برابر با کشور‌های همسایه، اسلامی و همسو، عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های و احیای بیش از ۵ هزار کارخانه نیمه تعطیل و تعطیل را از دستاورد‌های دولت در دو سال گذشته برشمرد.

رئیسی همچنین رساندن نرخ بیکاری به پایین‌ترین رقم در چند دهه گذشته، حل مشکل آب و فاضلاب برخی استان‌ها و ۳۵۰۰ روستای کشور و کاهش چشمگیر ناترازی در بخش گاز و برق با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروگاه‌سازی در کشور را بخش دیگری از دستاورد‌های دولت در طی این مدت عنوان کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر سیاست اداره کم‌هزینه دولت، با هدف توزیع و تخصیص منابع مالی به پروژه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار کشور گفت: بحمدالله با رشد تولید به‌ویژه در بخش صنعت و کشاورزی، افق‌های روشنی در پیش‌روی اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما