شناسهٔ خبر: 61957408 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به مناسبت روز جهانی مسجد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، متن پیام به شرح ذیل است:

مسجد اصلی ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و برترین مکان تقویت ایمان و عالی ترین مرکز کسب آگاهی و بصیرت و مرکزانسجام و یکپارچگی مسلمانان و والاترین کانون احیاء و تقویت اندیشه و فرهنگ ناب اسلامی است.

مسجد زیباترین جایگاه پرورش انسانهای وارسته و مهمترین مکان گسترش فعالیتهای علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جهان اسلام است.

مساجد پایگاههای فرهنگی هستند، از صدر اسلام تاکنون همراه با نیایش در مساجد، بیان معارف دین مطرح بوده است. پیامبر صلی الله علیه و آله خود به این امر مهم توجّه داشته اند و در طول تاریخ اسلام مساجد محل نشر معارف دینی بوده است و اکنون نیز مبلّغان دینی به بیان عقاید، احکام، اخلاق، مسائل سیاسی اسلام و... پرداخته، مردم را با اعتقادات و وظایف شرعی خود آشنا می سازند.

بیست و یکم اوت هر سال  روز جهانی مساجد نامگذاری شده است، در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

اینجانب ضمن محکومیت به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط رژیم غاصب صهیونیستی روز جهانی مسجد را به همه بانیان خیر در این عرصه بخصوص فعالان فرهنگی  دلسوز  مساجد جنوب کرمان، تبریک گفته و رشد جایگاه و کارکرد بیش از پیش مساجد در پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را آرزومندم.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

نظر شما