شناسهٔ خبر: 61949077 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جمهور:

ایران و پرو همواره علاقه‌مند به گسترش روابط بوده‌اند

رئیس جمهور گفت: مقامات ایران و پرو با رفع موانع و مشکلات احتمالی، برای تبادل ظرفیت‌های متقابل در جهت تقویت و تعمیق روابط، همت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی، امروز یکشنبه در آیین دریافت استوارنامه آقای «کاساس ویاز» سفیر آکردیته جمهوری پرو، ضمن آرزوی موفقیت برای وی در دوره مأموریت خود در تهران گفت: سوابق روابط ایران و پرو، حاکی از آن است که دو کشور همواره علاقه‌مند به گسترش همکاری‌ها بوده‌اند.

ایران و پرو همواره علاقه‌مند به گسترش روابط بوده‌اند

رئیس جمهور افزود: ظرفیت‌های متقابل متنوعی میان دو کشور وجود دارد که می‌طلبد سفرا و مقامات مربوطه دو کشور، با رفع موانع و مشکلات احتمالی، برای تبادل این ظرفیت‌ها در جهت تقویت و تعمیق روابط دو جانبه، همت کنند.
 
«کاساس ویاز» سفیر آکردیته جمهوری پرو نیز در این مراسم با اعلام سلام‌های گرم رئیس جمهور کشور خود به آقای رئیسی، اظهار داشت: بنده، علاوه بر مأموریت‌های تعیین شده از طرف کشور متبوعم، با توجه به ریشه‌های عمیق تاریخی و تمدنی ایران و پرو، علاقه مندی و انگیزه‌های شخصی قوی برای تقویت روابط میان دو طرف دارم.
 
وی تصریح کرد: روابط ۵۰ ساله ایران و پرو، همواره دوستانه و سازنده بوده است و امروز باید با تکیه و تأکید بیشتر بر روی سوابق تمدنی، برای نزدیکی بیشتر دو ملت تلاش کنیم تا زمینه‌ای برای تسریع در گسترش همکاری‌ها و ارتقای سطح روابط باشد.

نظر شما