شناسهٔ خبر: 61944803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

معاون رییس جمهور: دستگاه‌های اجرایی با رتبه ارزیابی ضعیف را اعلام می‌کنیم/ نیروی انتظامی بگوید چرا در ارزیابی‌ها حضور ندارد

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی، شهرداری، بانک، دادگستری، تامین اجتماعی بیشترین مواجه با مردم را دارند و ملکف هستند که اطلاعات مورد نیاز در ارزیابی را ارائه دهند و در اکثر استان‌ها نیروی انتظامی در ارزیابی‌ها شرکت کرده اما در سطح ملی، نیروی انتظامی در ارزیابی‌ها حضور ندارد و خودشان باید پاسخ دهند که چرا در این ارزیابی‌ها حضور ندارند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: میثم لطیفی، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی اظهار داشت: هجدهمین دوره جشنواره شهید رجایی امسال برگزار و از سال ٨٢ در این جشنواره ارزیابی دستگاه‌های دولتی هم انجام می‌شود. مهمترین تفاوت جشنواره در سال جاری، بهره‌مندی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در جشنواره است و در راستای مردمی سازی در ارزیابی‌ها از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شفافیت مهمترین ملاک در ارزیابی‌ها در این جشنواره است، ادامه داد: به تمام دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده‌ایم که نتایج و مستندات ناظر این نتایج همان روز اعلام می‌شود و شفافیت را در ارزیابی‌ها مد نظر قرار می‌گیریم، سندی که رییس جمهوری در ابتدای انتخاب وزرا آن را تایید و شرط قرار داد، ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

معاون رییس جمهوری گفت: در این جشنواره ۵ محور ١٣ شاخص کلان و ١٠١ سنجه را دقیقا مشخص شده و برای دستگاه‌ها ارسال شده‌است و امسال از قوه مجریه ٢۵ دستگاه ،١٠٩ سازمان وابسته و ١٨٧٢ واحد استانی و از بین دستگاه‌های قوه قضاییه سازمان زندان‌ها، سازمان قانون پزشکی و سازمان ثبت اسناد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در مجموع ٢٠٠٩ دستگاه در سطح ملی و استانی ارزیابی خواهند شد. 

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این ارزیابی‌ها دستگاه‌ها با عملکرد ضعیف اعلام می‌شود، تاکید کرد: در ارزیابی‌ها دو دسته شاخص اختصاصی و عمومی در نظر گرفته می‌شود که بر اساس آن دستگاه‌ها در ۴ سطح طبقه‌بندی خواهند شد که در آن نمره ٢٠٠٠ عالی‌ترین نمره است و نمره ١٨٠٠ به بالا عالی، نمره ١۵٠٠ تا ١٨٠٠ نمره خوب و نمره ١٢٠٠ تا ١۵٠٠ نمره متوسط و کمتر از ١٢٠٠ نمره ضعیف محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در جشنواره امسال و سال گذشته هیچ دستگاهی نتوانستد نمره عالی را دریافت کند، گفت: تمام دستگاه‌ها طبق قانون مکلف هستند که اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی را ارائه دهند و در این باره صادقانه و شفاف هستیم و بی‌رحمانه ارزیابی می‌کنیم و هیچ ملاحظه‌ای نداریم.

لطیفی تاکید کرد: کمتر از ١٠ دستگاه در سطح ملی امتیاز کمتر از ١٢٠٠ را در جشنواره امسال دریافت کردند و جزو دستگاه‌های ضعیف محسوب می‌شوند. 

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه رویکرد ما در این ارزیابی‌ها مچ‌گیری نیست، ادامه داد: هدف ارتقای ارائه خدمات مردمی است و به دنبال مچ‌گیری نیستیم و تمام نتایج ارزیابی‌ها به دفتر ریاست جمهوری ارسال می‌شود و عملکردها مورد بررسی قرار می‌گیرد اما برخی از ضعف‌ها ناشی از عملکرد مدیران و برخی دیگر ناشی از وجود مشکلات مزمن بوده‌است.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه عملکرد نیروی انتظامی در این ارزیابی‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌است، گفت: دستگاه‌های مانند نیروی انتظامی، شهرداری، بانک، دادگستری، تامین اجتماعی بیشترین مواجه با مردم را دارند و ملکف هستند که اطلاعات مورد نیاز در ارزیابی را ارائه دهند و در اکثر استان‌ها نیروی انتظامی در ارزیابی‌ها شرکت کرده اما در سطح ملی، نیروی انتظامی در ارزیابی‌ها حضور ندارد و خودشان باید پاسخ دهند که چرا در این ارزیابی‌ها حضور ندارند. 

وی گفت: برای کارکنان دستگاه‌ها با رتبه خوب و عالی طبق قانون فوق‌العاده کارایی با ضریبی در نظر گرفته‌ایم که اختصاص پیدا می‌کند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما