شناسهٔ خبر: 61917585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«جاده نظامی» سمنان همچنان قربانی می‌گیرد

«جاده نظامی» سمنان همچنان قربانی می‌گیرد و مردم می گویند: باید هر چه سریع‌تر برای اصلاح وضع این محور ارتباطی تدبیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، طبق اعلام پلیس راه، از سال ۱۴۰۰ تا ابتدای مردادماه امسال، ۱۷۴ فقره تصادف در جاده حدواصل میدان استاندارد سمنان تا روستاهای جنوب این شهر و محدوده نظامی مرکز پدافند هوایی که به «جاده نظامی» معروف شده، به وقوع پیوسته و این تصادف‌ها، افزون بر ۹۰ کشته و مجروح بر جای گذاشته است.

بر اساس گفته ساکنان روستاهای منطقه و افرادی که به‌واسطه اشتغال در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و نظامی از جاده نظامی سمنان استفاده می‌کنند، وضع دوطرفه، کمبود روشنایی و علائم در شب، رعایت نشدن سرعت و سبقت مجاز، تردد خودروهای سنگین، شکل هندسی و روکش آسفالت مسیر نابه‌سامان بوده و این موارد سبب نارضایتی آنها شده است.

این مسیر طبق آخرین مصوبات و پیگیری‌های انجام‌شده از دستگاه‌های اجرایی، در محدود طرح مطالعاتی جامع دسترسی به استان‌های مرکزی کشور با لحاظ کردن محدودیت‌های مناطق نظامی قرار دارد.

با این همه، تاکنون غیر از اقدامات مقطعی اصلاحی، هیچ طرح زیربنایی مطلوبی برای رفع مشکلات متعدد آن به‌ویژه جلوگیری از بروز تصادفات جاده‌ای انجام نگرفته است.

شماری از مردم همچنین از وضع جاده مرکز آموزش سربازی سمنان اعلام نارضایتی می‌کنند. آنها با ثبت پویشی با عنوان «جاده مرکز آموزش سربازی سمنان را ایمن کنید» در سامانه «فارس من» خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

در این مطالبه نوشته شده است: «جاده منتهی به مرکز برای عبور سربازان و جوانان عزیز وطن ناایمن است. من پدر یک سرباز هستم دو بار به مرکز برای دیدن پسرم رفتم واقعأ جاده خطرناکی است و علائم و روشنایی کافی ندارد، آسفالت آن خراب است، این همه جوان آنجا تردد می‌کنند، متأسفانه در شأن سربازهای میهن نیست».

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

نظر شما