شناسهٔ خبر: 61912010 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

میرتاج‌الدینی: روابط ایران و عربستان موجب رشد اقتصادی هر دو کشور می‌شود

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس با بیان اینکه تولیدات و صادرات نفت‌ ایران و عربستان همیشه در بازار نفت دنیا تاثیرگذار بوده ، گفت: روابط ایران و عربستان موجب رشد اقتصادی هر دو کشور و حتی سایر کشورهای منطقه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی درباره نقش ارتباط ایران و عربستان در ثبات منطقه گفت: همکاری ایران به عنوان کشور قدرتمند در منطقه با عربستان که در میان کشورهای عربی و اسلامی تاثیرگذار است در ثبات امنیت منطقه نقش بسیاری خواهد داشت.

وی افزود: بر همین اساس همیشه دشمنان اسلام مخصوصا رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی از جمله ایران و عربستان هستند. البته ایران همواره این توطئه و فتنه‌ها را نقش بر آب کرده است.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس تاکید کرد: دولت مردان عربستان نیز اگر عاقلانه تصمیم بگیرند کما این که در حال حاضر در این مسیر هستند این تفاهم و همکاری در ثبات امنیت منطقه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: ایران و عربستان هر دو عضو اوپک هستند و از نفت خیزترین کشورها به شمار می‌روند که تولیدات و صادرات نفت‌شان همیشه در بازار نفت دنیا تاثیرگذار بوده است. با توجه به پیشرفت های ایران در حوزه های مختلف دانش بنیان و تکنولوژی و سرمایه گذاری های عربستان در عرصه های مختلف، نزدیک شدن این دو کشور موجب رشد اقتصادی هر دو کشور و حتی سایر کشورهای منطقه خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اولین اصل دیپلماسی دولت سیزدهم نزدیکی به کشورهای اسلامی و همسایه و رفع تنش و اختلاف بین کشورها است. خوشبختانه موفقیت‌هایی در این راستا به دست آمده از جمله بازگشایی سفارت‌خانه های ایران و عربستان و آغاز روابط و همکاری های دیپلماتیک.

وی در پایان گفت: سفر به کشورهای دیگر اسلامی و ایجاد تفاهم نامه ها جزو کارنامه موفق این دولت است و می‌توان از دیپلماسی فعال و همکاری با کشورهای همسایه و اسلامی به عنوان یکی از موفقیت‌های دولت آقای رئیسی اشاره کرد.

نظر شما