شناسهٔ خبر: 61901492 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مشکل شرعی وام اربعین رفع شد

بانک ملی اعلام کرد: اصلاحات مدنظر شورای فقهی در دستورالعمل‌ها و نحوه پرداخت تسهیلات اربعین اعمال شد و بر این اساس مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان واریزی بابت افتتاح حساب ویژه طرح، قابل برداشت بوده و همچنین تسهیلات یاد شده از تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱ تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۵ به حساب افتتاح شده واریز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، بانک ملی اعلام کرد: اصلاحات مدنظر شورای فقهی در دستورالعمل‌ها و نحوه پرداخت تسهیلات اربعین اعمال شد و بر این اساس مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان واریزی بابت افتتاح حساب ویژه طرح، قابل برداشت بوده و همچنین تسهیلات یاد شده از تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱ تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۵ به حساب افتتاح شده واریز خواهد شد.

لازم به توضیح است همانگونه که در اطلاعیه دبیرخانه شورای فقهی بانک مرکزی نیز آمده، پرداخت «تسهیلات مرابحه به زائرین اربعین حسینی» با اصلاحات به‌عمل آمده، فاقد هرگونه ایراد شرعی است.

میثمی دبیر و سخنگوی شورای فقهی بانک مرکزی نیز اعلام کرد با اصلاحات امروز بانک ملی، مشکلی که روز گذشته این شورا درباره وام اربعین اعلام کرد، مرتفع شده و در حال حاضر دریافت این تسهیلات مرابحه برای کسانی که پیش از این ثبت نام کرده‌اند، هیچ‌گونه مشکل شرعی ندارد.

نظر شما