شناسهٔ خبر: 6188522 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

آیت‌الله هاشمی در گفت‌و‌گو با <الوفاق>:

رهبری محور اساسی حیات انقلاب هستند

اولین ملاقات من و رهبری در درس خارج آیت‌الله داماد بود که با هم آشنا شدیم؛ بعد هم رفاقت‌ها عمیق و در دوران مبارزه خیلی عمیق‌تر و بعد از انقلاب دیگر زیادتر شد

صاحب‌خبر -

آیت‌الله هاشمی در گفت‌و‌گویی اوضاع منطقه و عربستان همچنین دیدگاه خود نسبت به رهبر معظم انقلاب را تشریح کرد.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با روزنامه الوفاق در توصیف رابطه اش با رهبر معظم انقلاب گفت: ‌ما از جوانی با هم دوست بودیم. من 5 سال از آقای خامنه‌ای بزرگترم. اولین ملاقات ما در درس خارج آیت‌الله داماد بود که با هم آشنا شدیم؛ بعد هم رفاقت‌ها عمیق و در دوران مبارزه خیلی عمیق‌تر و بعد از انقلاب دیگر زیادتر شد.در همه کارها با هم کار می‌کردیم؛‌ در جنگ و در هرجا که شما فکر می‌کنید. تا امروز هم همین ارتباطمان هست. اکنون من و جمعی را که ایشان در مجمع منصوب کرده‌اند،سیاست‌های کلی نظام را -که در قانون اساسی از وظایف رهبری است- آماده و تقدیم ایشان می‌کنیم.
ایشان هم اگر تأیید کردند، ابلاغ می‌کنند. درباره دیگر مسائل معمولی هم در ملاقات‌هایی که داریم، بحث می‌کنیم.وی ادامه داد: ما خیلی صمیمی هستیم. هم من و هم ایشان، همدیگر را خیلی دوست داریم. یک منظره کوچک آن در بیمارستان بود؛ وقتی که ایشان جراحی کرده بودند عیادت من با ایشان در آنجا بسیار صمیمی بود و همان منظره‌ای شد که دیدید.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: معتقدم که در حال حاضر آیت‌الله خامنه‌ای در ایران جایگزینی به این آسانی ندارد و ایشان الان محور اساسی، هم برای حیات انقلاب و هم امنیت کشور هستند و ایشان مرکز مدیریت کشور است و ما هم باید به ایشان کمک کنیم. وی درباره انتشار اسناد ویکی لیکس مبنی بر تحرکات عربستان علیه ایران گفت: عربستان کشور بسته‌ای بود و هست.‌ روابط خارجی‌اش، مذاکراتش و حال این اسنادی که کسی نمی‌داند داخل عربستان است و زمینه‌ای شده تا کسانی هم که می‌خواهند دروغ بگویند، از این اسناد جعل می‌کنند و هرچه خواستند می‌گویند و هرجا خواستند ضربه بزنند. یک نقطه فتنه‌ای درآمد و به جایی رسیده که می‌بینید. حالا برای عربستان سنگین تمام شده و آثار منفی اش هم به این آسانی تمام نمی‌شود.
وی با بیان اینکه « ما از همکاری با عربستان نگرانی نداریم با همین حکام جدیدشان می‌توانیم با هم کار کنیم و رفت و آمد کنیم» افزود: اگر الان در عربستان اراده‌ای به وجود بیاید و اگر کار مشترکی را شروع کنیم، در همه دنیای اسلام می‌توانیم اختلاف بین شیعه و سنی را کم کنیم. چون سوریه یک کشور مستقلی است؛ نه ما و نه عربستان حق نداریم برویم و سرنوشت آنها را رقم بزنیم ما باید مواظب باشیم که آنجا اختلافات شیعه و سنی و این مسائل نباشد، خودشان و مردم خودشان مسائل شان را حل کنند و به حل مشکلات کمک کنیم. عراق و لبنان هم همین گونه هستند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به چرایی همزمانی جنگ عربستان علیه یمن با مذاکرات هسته‌ای نیز  ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: از گروه جدیدی که در عربستان آمده‌اند،فقط سلمان را در یک میهمانی در ریاض دیدم؛ چون ما را دعوت کرده بود، یک بار باهم نشستیم و خیلی حرف زدیم؛همین قدر می‌شناسم ‌ و با بقیه‌شان آشنایی هم ندارم.درست نمی‌دانم چرا این اشتباه را کردند، البته ظاهراً برای این است که فکر می‌کنند حوثی‌ها، شیعه هستند؛ البته (حوثی ها) که شیعه اثنی عشری نیستند و عمده آنها زیدی 4 امامی هستند.احتمالاً آنها با این شرایطی که درست کرده‌اند با ایران، لبنان، عراق، سوریه و با همه احساس نگرانی می‌کنند.



 

نظر شما