شناسهٔ خبر: 61871500 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کره شمالی: تراویس کینگ، سرباز آمریکایی تمایل خود را برای درخواست پناهندگی ابراز کرده است

صاحب‌خبر -
کره شمالی: تراویس کینگ، سرباز آمریکایی تمایل خود را برای درخواست پناهندگی ابراز کرده است
خبرگزاری آریا-رسانه های دولتی آمریکا اعلام کردند که پیونگ یانگ به این نتیجه رسیده است که تراویس کینگ به دلیل "رفتار غیرانسانی و تبعیض نژادی در ارتش آمریکا" خواهان پناهندگی در کره شمالی یا کشور دیگری است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛این اولین اعتراف عمومی کره شمالی است که کینگ در 17 ژوئیه از کره جنوبی عبور کرده است.

کینگ، یک سرباز ارتش ایالات متحده، در حالی که در یک تور غیرنظامی از منطقه امنیتی مشترک در مرز شدیداً مستحکم بین دو کره بود، به شمال رفت.

مقامات آمریکایی گفته اند که معتقدند کینگ عمدا از مرز عبور کرده است و تاکنون از طبقه‌بندی او به عنوان اسیر جنگی خودداری کرده اند.

به گفته KCNA، بازرسان کره شمالی همچنین به این نتیجه رسیدند که کینگ به طور عمدی و غیرقانونی قصد دارد در کره شمالی یا در کشور ثالث بماند.

این آژانس افزود: «تراویس کینگ در طول تحقیقات اعتراف کرد که تصمیم گرفت به کره شمالی بیاید، زیرا از رفتار غیرانسانی و تبعیض نژادی در ارتش آمریکا ناراحت بود».

و او افزود: "او همچنین تمایل خود را برای پناهندگی در کره شمالی یا یک کشور ثالث ابراز کرد و گفت که از جامعه آمریکایی که فاقد برابری است، ناامید است."

خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت که کینگ پس از عبور از مرز "تحت کنترل سربازان ارتش کره شمالی باقی ماند" مراتب هنوز تحت تحقیق است.

نظر شما