شناسهٔ خبر: 61823384 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طحان‌نظیف:

ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ مهر انجام می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ مهرماه است و امکان اعتراض در پیش ثبت‌نام‌ها دیده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به روند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس، گفت: ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ مهرماه است و امکان اعتراض در پیش ثبت‌نام‌ها دیده شده است.
 
وی افزود: شورای نگهبان در این مرحله هیچ ورودی به بحث بررسی صلاحیت‌ها ندارد، پیش ثبت‌نام صرفا یک اعلام آمادگی است.در صورت ثبت‌نام، صلاحیت افراد را در هر دوره بررسی می‌کنیم.
 
طحان نظیف تاکید کرد: قانون شفافیت منابع مالی کاندیداها را در فرایند نظارتی شورا در انتخابات مجلس مدنظر قرار می‌دهیم، اگر شرایط الکترونیکی کردن فرایند اخذ رای فراهم شود، آن را تایید می‌کنیم؛ در بررسی صلاحیت‌ها مبنا اسناد، ادله و قانون است نه مصلحت سنجی.
 
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در شورا نگاه حزبی، جناحی، گروهی و جریانی نداریم؛ ملاک ما قانون است. آیت الله جنتی امروز پیگیر بودند آمار متقاضیان پیش ثبت‌نام‌ها چقدر است که به ایشان گفتم پیش‌بینی می‌کنیم احتمالا بالای ۴۰ هزار نفر باشند.

وی ادامه داد: ما ناظر انتخابات هستیم و ناظر دوره نمایندگی نیستیم؛ نظارت بر دوره نمایندگی بر عهده خود مجلس است. با بیش از ۳۰۰ هزار ناظر مردمی آموزش دیده در سراسر ایران همکاری داریم، نظارت استصوابی شورای نگهبان، نظارت موثر و با ضمانت اجراست.
 
طحان نظیف اظهار کرد: انتخابات خبرگان قانون خودش را دارد و در قانون فعلی برای نامزد‌های خبرگان بحث آزمون وجود دارد.

نظر شما