شناسهٔ خبر: 61819926 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سومین سوگواره عاشورایی داستان ده، تا پانزدهم شهریور ادامه دارد

دبیر سومین سوگواره عاشورایی داستان ده گفت : علاقه‌مندان به نویسندگی می‌توانند آثار خود را تا اربعین حسینی به دبیرخانه باشگاه ادبی بانوی فرهنگ ارسال کنند.

صاحب‌خبر -

مدیر باشگاه ادبی بانوی فرهنگ :سوگواره عاشورایی داستان ده، تا پانزدهم شهریور ادامه داردسارا عرفانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: سوگواره عاشورایی داستان ده، در راستای کشف استعداد‌های جوان و تربیت نویسندگان در قالب‌های داستان کوتاه (۵۰۰ کلمه) و داستان کودک و رمان (۱۰۰۰ کلمه)  در حال برگزاری است که برای ارتقاءسطح سوگواره برای شرکت کنندگان کلاس‌های برون خط (آفلاین) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم فراخوان این سوگواره منتشر شده است گفت : تلاش کردیم امکاناتی فراهم شود تا علاقه‌مندان بدون محدودیت سنی و به طور جدی خود را در داستان نویسی بیازمایند.

مدیر باشگاه ادبی بانوی فرهنگ افزود: این دوره علاوه بر سه محور اصلی، یک بخش ویژه نیز در نظر گرفته ایم که خلق داستان بر مبنای دو اثر عاشورایی نقاشی خط است،  که این دو اثر در وبگاه باشگاه ادبی بانوی فرهنگ برای علاقه‌مندان قابل مشاهده است.

سارا عرفانی گفت: در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ۲ دوره سوگواره عاشورایی داستان کوتاه ده برگزار شده است که آثار نویسندگان بعد از داوری و ارزیابی در کتاب‌هایی مجزا منتشر شد.

وی افزود: اختتامیه این سوگواره پاییز امسال است که به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود و همچنین آثار برتر پس از ۲ مرحله ارزیابی در قالب کتابی منتشر خواهد شد.

باشگاه ادبی بانوی فرهنگ که ۶ سال فعالیت خود را آغاز کرده است تا کنون بیش از ۱۲۰ اثر ادبی که توسط اعضای این باشگاه نگارش شده، منتشر کرده است.

نظر شما