شناسهٔ خبر: 61816575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

امروز؛ ۲۲ مرداد

واریز مستمری مرداد بازنشستگان کارگری؛ همزمان با تجمع اعتراضی در چندین شهر ایران

پرداخت مستمری مردادماهِ بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس حروف الفبا آغاز شده است؛ این در حالی است که امروز بازنشستگان در چندین شهر کشور تجمع اعتراضی برپا کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آسیانیوز، پرداخت مستمری مرداد بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق روال همیشه، از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا آغاز شده است.

پرداخت مستمری مردادماهِ بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق روال همیشه از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا آغاز شده و مستمریِ بازنشستگانی که نام فامیلی آن‌ها با الف و ب شروع می‌شود، در حال پرداخت است.

در ماه‌های اخیر، مستمری بازنشستگانی که موعدِ آن‌ ۲۵ ماه به بعد است، معمولاً با یکی دو روز تاخیر پرداخت شده است.

 

تجمع بازنشستگان

  این در حالی است که بازنشستگان تأمین اجتماعی  ضمنِ ابراز نگرانی از ادامه‌ی تأخیر در پرداختِ مستمری‌ها از سازمان تامین اجتماعی خواستند تا در ماه جاری مستمری‌ها به موقع پرداخت شود.

به گزارش  ایلنا، بازنشستگان تامین اجتماعی در برخی شهرها از جمله اهواز، ، شوش، هفت‌تپه و کرمانشاه با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی، خواستار توجه به مطالبات صنفی خود شدند.

این بازنشستگان که خواستار اجرای صحیح مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و ترمیم مستمری‌های خود هستند می‌گویند: افزایش ۲۱ و ۲۷ درصدی مستمری‌ها غیرقانونی‌ست و بایستی حقوق‌ها براساس تورم و سبد معیشت افزایش یابد.

این بازنشستگان خواستار بهبود شرایط معیشتی، ارائه خدمات درمانی رایگان و پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی شدند و اعلام کردند با این حقوق دریافتی نمی‌شود زندگی کرد./

برچسب‌ها:

نظر شما