شناسهٔ خبر: 61810311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراجعه ۷۳۳ نفر به مراکز درمانی منطقه سیستان

خبرگزاری صدا و سیما

در دو روز گذشته براثر طوفان و مشکلات ناشی از آن ۷۳۳ نفر راهی مرکز درمانی شمال استان سیستان وبلوچستان شدند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان، آبیلی نژاد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت :در پی وزش طوفان در منطقه سیستان از ۱۹ مرداد ماه تا صبح امروز در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۷۳۳ نفر از مردم راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند.

وی ادامه داد: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان هم گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز  زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به سه هزار متر کاهش داد، همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا دوهزار متر کاهش داد.
 حیدری بیان کرد: در شمال استان تا چهارشنبه وزش باد شدید و گردوخاک، دربعضی ساعات طوفان گردوخاک پیش بینی می شود و در این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار و وزش بادنسبتا شدید تا شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.
 محسن حیدری توصیه کرد: در ترددهای جاده ای احتیاط شود و تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

وی همچنین تاکید کرد: از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنید.

همچنین با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع توفان گرد و خاک و افزایش ریزگرد‌ها برای امروز ،روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان هم شب گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  بنا بر تصمیم مدیریت بحران استانداری این استان ، تمامی ادارات و بانک‌ها در پنج شهرستان منطقه سیستان بجز دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات رسان تعطیل است.

نظر شما