شناسهٔ خبر: 61798342 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تدوین و اجرای منشور اخلاق‌مداری و مردم‌داری در سازمان برنامه و بودجه کشور

نخستین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی دیدار و گفتگوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاران امور بخشی سازمان، با همکاران امور نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران برگزار شد

صاحب‌خبر -

تدوین و اجرای منشور اخلاق‌مداری و مردم‌داری در سازمان برنامه و بودجه کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر «داود منظور»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در این نشست که صبح امروز – سه‌شنبه ۱۷ مردادماه – برگزار شد، از آغاز سلسله نشست‌های تخصصی دیدار و گفتگوی خود با همکاران امور بخشی سازمان خبر داد و گفت: این دیدار‌ها برای آشنایی نزدیک با همکاران سازمان و ایجاد فرصت و امکانی برای طرح دیدگاه‌ها و نظرات صورت می‌گیرد که با توجه به اهمیت امور نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران به عنوان پیشانی برخورد سازمان با مراجعان بیرونی، از این امور آغاز شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سپس گفت: همکاران امور نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران، ارتباط مستقیم با بخش مهمی از جامعه دارند که ذخیره‌های دانش و توانمندی اجرایی کشور هستند و جایگاه ویژه‌ای در توسعه کشور دارند.

وی مسئولیت و هدف اصلی سازمان برنامه و بودجه را افزایش رشد اقتصادی و تسهیل مسیر توسعه کشور دانست و افزود: تمام کار‌هایی که در این سازمان انجام می‌دهیم باید در راستای تحقق این هدف باشد و همکاران امور نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران باید تمام تلاش خود را در جهت ارائه بهتر و سریع‌تر خدمات جامعه مهم و تأثیرگذار مشاوران و پیمانکاران به کار گیرند.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه رعایت چهار اصل سرعت، دقت، کیفیت و سلامت را مبنای فعالیت امور نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران برشمرد و گفت: در جهت تحقق این اصول، در صورت لزوم به اصلاح فرایند‌ها و رویه‌ها و بهبود فضای کاری همکاران در سازمان پرداخته می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پس از بیان دیدگاه‌های رئیس و جمعی از همکاران امور نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران، خواستار ارائه پیشنهاد‌های دقیق و قابل اجرا در حوزه‌های افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی، افزایش حمایت‌های دولت از شرکت‌های فنی و مهندسی. رعایت دقیق‌تر و بیشتر استاندارد‌های فنی در بخش‌های مختلف، تسهیل مشارکت عمومی – خصوصی و افزایش ظرفیت کاری مشاوران و پیمانکاران شد.

دکتر منظور همچنین بر تدوین و اجرای منشور اخلاق‌مداری و مردم‌داری در سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد و گفت: تمام همکاران سازمان در بخش‌های مختلف باید بدانند که فعالیت‌های آن‌ها و پاسخگویی‌هایشان، باید در نهایت دقت و سلامت صورت بگیرد و از حضور واسطه‌های غیر قانونی برای پیگیری کار دستگاه‌ها و شرکت‌ها در سازمان، به صورت جدی جلوگیری شود.

معاون رئیس‌جمهور سپس بر برخط شدن استعلام‌ها در سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد و گفت: وجود سامانه‌های هوشمند و یکپارچه، ضروری بوده و حمایت‌های لازم از این سامانه‌ها خواهد شد.

وی در پایان گفت: ضمانت حُسن اجرای پروژه‌ها در کشور، ابتکار‌های امور نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران است و این امور باید با توجه بیشتر به موضوع مهم مهندسی ارزش برای کاهش زمان اجرای پروژه‌ها در عین افزایش بهره‌وری آنها، متعهد به رویکرد تحولی جدید در سازمان برنامه و بودجه کشور باشد.

بر اساس این گزارش، «حمید امانی همدانی»، معاون تولیدی، فنی و زیربنایی، در سخنان کوتاهی در این نشست گفت: در اهمیت امور امور نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران، همین یک نکته کافی است که با وجود شکل‌گیری نظام‌های مهندسی متعدد در کشور، این امور همچنان مرجع و راهبر حوزه فنی و اجرایی کشور است.

همچنین «سید جواد قانع‌فر»، رئیس امور نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران، نیز در این نشست، تاریخچه شکل‌گیری این امور و مهم‌ترین وظایف و مأموریت‌های آن و چالش‌های موجود در این امور را بیان کرد.

در ادامه نشست، جمعی از همکاران این امور به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

نظر شما