شناسهٔ خبر: 61794511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز واکسیناسیون سرخک در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری صدا و سیما

واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه کودکان زیر 5 سال در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه کودکان زیر پنج  سال باید در ۲ نوبت واکسن سرخک دریافت کنند، گفت: از ۲۱ مرداد کمپین واکسیناسیون کودکان برای سرخک در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر آغاز شده است.

زنگنه افزود: با هماهنگی وزارت بهداشت در فاصله زمانی سه هفته تمامی کودکان شش ماه تا یک سال یک دوز واکسن سرخک و کودکان یک سال تا پنج سال دوز تاخیری یا دوم را دریافت می‌کنند.

زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:بیماری سرخک، بیماری بسیار مسری است که معمولا کودکان و افراد جوان حساس را مبتلا کرده و معمولا با علائمی مثل تب، خستگی، سرفه، آب ریزش از بینی و التهاب ملتحمه در افراد فاقد ایمنی به بیماری، ظاهر می شود.

وی افزود:با توجه به شروع طغیان بیماری سرخک در استان و ادامه روند افزایشی این بیماری طی ماههای اخیر و از طرفی همجواری استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان پویش واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه از امروز به مدت 3 هفته برای کودکان ۶ ماهه تا زیر یک سال آغاز شده است.
 
وی از هم استانی ها خواست: برای  انجام واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه کودکان خود به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

راد پزشک پایگاه سلامت امام رضا (ع) زاهدان هم گفت: گروه سنی ۶ ماهه تا ۱۱ ماهه و یک روز واکسن تکمیلی سرخک را دریافت می‌کنند و ۱۲ ماه تا ۵۹ ماه واکسن تاخیری را دریافت می‌کنند.

نظر شما