شناسهٔ خبر: 61785761 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

دلیل حضور آمریکایی‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی

منابع صهیونیستی روز گذشته خبر از بازدید یک هیات آمریکایی از مرز لبنان و فلسطین اشغالی دادند. بازدیدی که بی‌ربط به وضعیت شکننده و حساس این مرز بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان نیست.

صاحب‌خبر -

دلیل حضور آمریکایی‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس؛ علیرضا صحرایی- با تشدید تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان بر سر احداث چادر‌های این گروه مقاومت لبنانی در خاک لبنان و در مجاورت مرز این کشور با فلسطین اشغالی رسانه‌ها خبر از بازدید یک هیات بزرگ آمریکایی از مرز لبنان و فلسطین اشغالی می‌دهند. این گزارش‌ها حاکی است که این هیات آمریکایی از ۲۴ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تشکیل شده‌اند.

اما ماجرای بازدید این هیات آمریکایی از مرز لبنان با فلسطین اشغالی از زمانی شکل جدی و واقعی به خود گرفت که بر خلاف تمامی ادعا‌ها سران و مقامات تل‌آویو و رجزخوانی‌های فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، آن‌ها از برچیدن این چادر‌ها عاجز ماندند و به همین دلیل نیز هر روز به رجزخوانی و گزافه‌گویی علیه حزب‌الله لبنان می‌پردازند. یکی از تازه‌ترین این ادعا‌ها اظهارات اخیر نتانیاهو مبنی بر بازگرداندن لبنان به عصر حجر در صورت وقوع هرگونه جنگی است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از ساعات ابتدایی صبح روز گذشته، جمعه ۲۰ مردادماه به نقل از حساب توئیتری وزارت جنگ این رژیم مدعی شدند یک هیات عالی رتبه و بلندپایه آمریکایی ضمن بازدید از مرز با لبنان از تونل‌های متعلق به حزب‌الله لبنان نیز بازدید‌هایی را به عمل آورده است. به نظر می‌رسد تبلیغات رسانه‌ای که آن هم به صورت هماهنگ توسط به این بازدید پرداخته است نیز در راستای جبران ضعف‌های ارتش اسرائیل و تقویت روحیه نیرو‌ها و سربازان آن است.

حال در جریان این بازدید باید به این نکته مهم توجه کرد که این هیأت با سازماندهی کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی موسوم به (AIPAC) به ریاست «حکیم جفریس» و «استنی هویر» نماینده کنگره، به فلسطین اشغالی سفر کرده است. سفری که از جنبه‌های تبلیغاتی بسیار خوب و مناسبی برای تل‌آویو در برابر افزایش و رشد روزافزون قدرت و توان حزب‌الله لبنان و محور مقاومت در منطقه برخوردار است.

اما این بازدید فقط محدود به دیدار از مرز لبنان و فلسطین اشغالی نیست و این هیات آمریکایی در برنامه‌های خود قصد سفر به کرانه باختری و بازدید نزدیک از این منطقه را نیز دارد. زیرا «کرانه باختری» به همراه «شهر جنین» در هفته‌ها و ماه‌های اخیر صحنه درگیری‌های تمام عیار میان گروه‌های مقاومت فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. ضمن اینکه نتایج این درگیری‌ها هم برخلاف انتظار فرماندهان رژیم صهیونیستی و مقامات آمریکایی عمدتا به نفع فلسطینی‌ها رقم خورده است.

در حقیقت با توجه به وقایع و رویداد‌هایی که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر روی داده از سفر هیات ۲۴ نفره نمایندگان دموکرات آمریکا به سرزمین‌های اشغالی فلسطینی اینگونه می‌توان برداشت کرد که آن‌ها به شدت نگران امنیت و ثبات رژیم صهیونیستی شدند و با انجام این سفر قصد دارند تا از نزدیک وضعیت و شرایط این رژیم نامشروع و اشغالگر را مورد بررسی قرار بدهند تا در صورت لزوم در قالب حمایت‌های گوناگون از وخامت هرچه بیشتر اوضاع این رژیم جلوگیری کنند.

از طرف دیگر تداوم راهپیمایی‌های هفتگی صهیونیست‌های معترض به اصلاحات قضائی کابینه نتانیاهو که در حال ورود به چهل و یکمین هفته خود است بیش از پیش امنیت و ثبات رژیم صهیونیستی را دچار اختلال کرده و شاهد هستیم که پس از تصویب این لایحه در کنست، راهپیمایی‌های اعتراضی بسط و گسترش قابل توجهی پیدا کرده و حتی نافرمانی‌های مدنی به سطوحی از نظامیان و ارتش این رژیم راه پیدا کرده است.

البته آنگونه که باید برنامه‌ها و دستورکار هیات ۲۴ نفره آمریکایی رسانه‌ای نشده است، ولی درز برخی از اخبار و گزارش‌ها پیرامون سفر این هیات آمریکایی نشان می‌دهد یکی دیگر برنامه‌های بسیار مهم و البته تاحدودی مخفی آن‌ها بازدید از سامانه‌های «گنبد آهنین» در کنار سایر برنامه‌هایی که داشتند بود. این امر به خوبی نشان‌دهنده اوج نگرانی و هراس نمایندگان آمریکا و بالطبه دولت این کشور از افزایش تنش‌های روبه گسترش با حزب‌الله لبنان است و برای همین موضوع هم با ترتیب دادن این سفر سعی کردند از نزدیک سامانه‌های دفاعی رژیم صهیوینستی را مورد بررسی قرار بدهند.

در پایان باید گفت فارق از اینکه سفر هیات نمایندگان حزب دموکرات آمریکا به فلسطینی اشغالی هرچه که باشد در اصل موضوع که هم اکنون وضعیت این رژیم اشغالگر و نامشروع در بحرانی‌ترین حالت تاریخی خود قرار دارد تفاوتی ایجاد نمی‌کند و انجام چنین سفر‌هایی فقط حکم مسکن‌هایی ناکافی و موقت برای به تاخیر انداختن فروپاشی رژیم صهیونیستی را دارند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما