شناسهٔ خبر: 61779828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه قم:

مردم و کاندیدا ها، امنیت را حفظ کنند/مسئولان اجرایی و نظارتی امانت داری کنند

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب چهار راهبرد کلیدی برای انتخابات بیان کردند گفت: در انتخابات لازم است مردم و کاندیدا ها، امنیت را حفظ کنند و مسئولان اجرایی و نظارتی نیز امانت داری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه دشمنان نسبت به عاشورا و امام حسین (ع) اهانت کردند اما شما چنان با شکوه به میدان آمدید که دشمن در این توطئه هم ناکام ماند.

 

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به شهادت امام سجاد (ع) گفت: تقویت فضائل و مکارم اخلاقی در جامعه، تربیت شاگردانی از جمله ابوحمزه ثمالی و ابوخالد کابلی و ادعیه ای از جمله صحیفه سجادیه از جمله یادگاران دوران امامت امام سجاد (ع) است.

 

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با محکوم کردن اهانت به قرآن تصریح کرد: اخیرا این اتفاق پشت سر هم در کشور سوئد و دانمارک اتفاق افتادو عده ای در کشور به جای محکوم کردن این جنایت‌ها، می‌خواهد دولت‌هایی که پشتیبان این جریان‌ها هستند را تطهیر کنند و می‌گویند که این جریانات، کار گروهی نژادپرست بوده است و دولت‌ها مبرا هستند!

 

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب چهار راهبرد کلیدی برای انتخابات بیان کردند که مخاطب آن مردم، مسئولان نظام جمهوری اسلامی و مسئولان احزاب و گروه‌های سیاسی هستند.

 

وی ادامه داد: بخشی از کار به مردم بر می‌گردد که روز یازدهم اسفند پای صندوق بیایند. وظیفه گروه‌ها و احزاب این است که کسانی که معتقد به نظام جمهوی اسلامی هستند و می‌خواهند زیر سایه نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند به میدان بیایند ضمن اینکه دستگاه نظارتی و اجرایی نیز بستر را برای حضور فعالانه مردم فراهم کنند.

 

آیت الله حسینی بوشهری گفت: لازم است مردم و کاندیدا ها، امنیت را حفظ کنند و مسئولان اجرایی و نظارتی نیز امانت داری کنند. حق الناس این است که به افراد صالح اجازه ورود داده شود و کسی که صالح نیست خودشان ورود پیدا نکنند همچنین نسبت به رأی هایی که در صندوق ریخته‌ می‌شود امانت داری شود.

 

وی با بیان اینکه انقلاب نیاز به پشتیبانی دارد و یکی از راه‌های بزرگ این پشتیبانی، حضور در انتخابات است گفت:دستگاه‌ها بستر رقابت را فراهم کنند و در مقام رقابت نیز رقابت دوستانه داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: این روزها متدینین ناراحت هستند و رنج می‌کشند به همین خاطر از قوای سه گانه و کسانی که می‌توانند نقش داشته باشند می‌خواهیم که نگرانی‌های مردم را در رابطه با ناهنجاری‌های اجتماعی و بی بندوباری‌ها را برطرف کنند.

 

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به سالگرد بازگشت آزادگان به کشور گفت: آزادگان ما مظهر صبر هستند و امتحان پس داده‌اند. آنها مدافع انقلاب و نظام هستند و باید بیش از این تجلیل شوند.

 

پایان پیام/78

نظر شما