شناسهٔ خبر: 61770815 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شورای راهبردی اربعین حسینی فعال می‌شود

رئیس جمهور با توجه به نقش مؤثر مردم و نیرو‌های مردمی و جهادی در برگزاری پیاده‌روی اربعین، از فعال شدن شورای راهبردی اربعین حسینی با محوریت فعالان و تشکل‌های مردمی با حضور فعالان با تجربه مردمی و شخصیت‌های معتمد، استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی، امروز پنجشنبه در نشست فعالان مردمی ستاد اربعین، زیارت و پیاده‌روی اربعین را حرکتی تمدنی دانست که با اتحاد ملت‌ها در برابر نظام سلطه امروزه به نماد تحول و جلوه شاخص مقاومت تبدیل شده است.

شورای راهبردی اربعین حسینی فعال می‌شود

رئیس جمهور در این نشست با قدردانی از همه زحمات و تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته برای برگزاری مراسم اربعین صورت گرفته است، بر بهره‌گیری از همه تجارب اندوخته شده و همچنین به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود به ویژه ظرفیت عظیم مردمی برای هرچه باشکوه و دلنشین‌تر برگزار شدن آن، تاکید کرد. 
 
آقای رئیسی، کارکرد اصلی زیارت و پیاده‌روی اربعین را جامعه‌سازی و تمدن‌سازی قرآنی آن دانست و بر فراهم کردن پشتیبانی‌های لازم وکمک به تقویت ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی و همراهی و همدلی دولت و ملت ایران و عراق برای کمک به تسهیل زیارت زائران تاکید کرد.
 
رئیس جمهور با توجه به نقش موثر مردم و نیرو‌های مردمی و جهادی در برگزاری پیاده‌روی اربعین، از فعال کردن شورای راهبردی اربعین با محوریت فعالان و تشکل‌های مردمی با حضور فعالان با تجربه مردمی و شخصیت‌های معتمد، استقبال کرد.
 
آقای رئیسی، برجسته شدن نقش مردم در برگزاری مراسم اربعین را باعث خنثی شدن تلاش‌دشمنان برای تحت تاثیر قرار دادن شکوه و اثرگذاری مراسم اربعین دانست و توجه به طرح‌های نوین در برنامه‌ریزی برای تسهیل و ارتقای کیفیت سفر و برگزاری مراسم اربعین را خواستار شد.
 
رئیس جمهور، همکاری فرمانداری و استاندار‌ها با ستاد‌های مردمی را ضروری دانست و با تاکید بر تقویت ظرفیت‌های رسانه ایی مردمی برای انعکاس عظمت این حماسه بزرگ و مردمی گفت: ما خود را خادم زائران اربعین می‌دانیم و برای تقویت گروه‌های مردمی دراین مسیر همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

نظر شما