شناسهٔ خبر: 61766942 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اعلام شرایط ثبت‌نام غیرحضوری وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان

دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، مسدود نبودن حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی کشور از جمله شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از روز _شنبه بیست‌ویکم مردادماه_ در سامانه ثبت‌نام مستقیم که بر روی تارنمای رسمی این سازمان به نشانی es.tamin.ir فعال خواهد شد، به‌مدت یک هفته انجام می‌شود.

در این مرحله، پس از بررسی و احراز شرایط متقاضیان، تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط این سازمان که در مهلت مقرر در سامانه تسهیلات ثبت‌نام کنند، پرداخت خواهد شد.

مهلت ثبت‌نام متقاضیان در این مرحله از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان، از روز شنبه مورخ بیست‌ویکم تا روز جمعه بیست‌وهفتم مردادماه خواهد بود و این مهلت قابل تمدید نیست؛ متقاضیان می‌توانند در این فاصله با مراجعه به تارنمای رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در منوی مستمری‌بگیران، نسبت به ثبت درخواست تسهیلات اقدام کنند.

دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، مسدود نبودن حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه طی سه سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان اعلام شده است.

برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران ساکن در تمام شهرستان‌های کشور در این مرحله از پرداخت تسهیلات، بر اساس تعداد مستمری‌بگیران هر شهرستان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده که در صورت ثبت‌نام بیش از سهمیه در نظر گرفته شده، افراد از طریق قرعه‌کشی انتخاب و به بانک رفاه کارگران جهت دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند و افرادی که در این مرحله در صورت داشتن شرایط، موفق به دریافت تسهیلات مذکور نمی‌شوند، در مراحل بعدی که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، مجدد می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیاز به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی شده ثبت کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

پرداخت تسهیلات ضروری ۳۰ میلیون با کارمزد چهار درصد

پیش‌تر نیز نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت نوبت سوم تسهیلات ضروری ۳۰ میلیون تومانی این صندوق برای واجدین شرایط تا عصر روز سه‌شنبه هفدهم مردادماه خبر داد و اظهار کرد: مرحله سوم تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به حساب ۳۳ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط واریز می‌شود.

وی افزود: امکان ثبت‌نام این نوع تسهیلات به صورت مستمر وجود دارد و بازنشستگانی که متقاضی دریافت این تسهیلات هستند می‌توانند به بخش تسهیلات مالی در سایت صندوق به نشانی cspf.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: تسهیلات ضروری ۳۰ میلیون تومانی با کارمزد سالانه چهار درصد و دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه در نظر گرفته شده است.

پرداخت ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین‌اجتماعی تاکنون

بیست‌وششم تیرماه سال جاری نیز میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اعلام خبر آغاز مرحله دوم ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی، از اصلاح نظام پرداخت و پرکیس پزشکان مراکز درمانی این سازمان خبر داد.

وی درباره دو اقدام مهم که طی روزهای آینده محقق خواهد شد، افزود: در راستای عمق‌بخشی به خدمات و برای اینکه حوزه تخصصی درمان بتواند خدمات را به‌نحو بهینه به مردم ارائه کند، اصلاح نظام پرداخت و پرکیس به پزشکان شاغل در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی بر اساس بخشی از تعرفه عمومی و غیردولتی و مبتنی بر عملکرد و کیفیت عملکرد، به‌زودی انجام خواهد شد تا باعث ارتقای کیفیت خدمات تخصصی درمان در سراسر کشور شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: مرحله دوم ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان را طی چند روز آینده آغاز خواهیم کرد، تسهیلاتی که در مرحله اول به ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان پرداخت شد و در این مرحله از ۸۰ هزار نفر دیگر ثبت‌نام می‌کنیم و پرداخت آن از ابتدای ماه بعد آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در دولت مردمی سیزدهم تاکنون ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین‌اجتماعی پرداخت شده است و در سال جاری نیز ۷۰ هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد شد که مجموع مطالبات دریافتی تأمین‌اجتماعی از دولت سیزدهم به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که رقمی بی‌سابقه است. با استفاده از منابعی که از این طریق در اختیار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفت، تمام بدهی بانکی تأمین‌اجتماعی که حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بود، تسویه شده است.

نظر شما